Press room

Informacje prasowe

30 października 2018, 13:36

Amica partnerem projektu „ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU”

Największy polski producent sprzętu AGD, firma Amica, została partnerem akcji „ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU”. Wspólnie z wydawnictwem AGORA będzie promować i nagradzać tych, którzy projektując na podstawie wiedzy o człowieku, uwzględniają jego zachowanie oraz rzeczywiste potrzeby. Konkurs kierowany jest do firm projektujących i produkujących wszystko, co tworzy DOM. Meble, sprzęty, usługi i wiele innych przedmiotów, które towarzyszą nam w codziennym życiu. Nagrodzeni zostaną projektanci, którzy nie tylko biorą pod uwagę trendy społeczne i technologiczne, ale też ci, którzy rozwiązują konkretny problem czy zaspokajają nowoodkrytą potrzebę użytkowników. Zgłoszenia przyjmowane są od 13 października, zaś wyniki ogłoszone zostaną w marcu 2019 r.

Nagrodą w plebiscycie będzie specjalny znak jakości „Zaprojektowane po ludzku”, który przyznany zostanie projektantom, uwzględniającym w procesie myślenia projektowego kilka niezwykle istotnych etapów, prowokujących zadawanie sobie pytań o to, kto jest odbiorcą, jakie są jego potrzeby i jak je zaspokoić oraz jak uczynić sprzęt lub usługę najbardziej użytecznymi. Kapituła konkursu składać się będzie z 10 ekspertów z różnych dziedzin. Jej członkinią jest również Joanna Krzywda, szefowa zespołu menadżerów produktu w Grupie Amica.

Amica z radością zaangażowała się w tę akcję. Naszym podstawowym założeniem jest projektowanie skoncentrowane na człowieku. Jesteśmy producentem, który oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych. O tym, że taka strategia się sprawdza, świadczy nasza ponad 70-letnia obecność na rodzimym rynku oraz wieloletnia ekspansja na rynki zagraniczne. Podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, taki w którym uwzględniamy ich potrzeby. Dlatego zależy nam na wspieraniu tych, którzy podzielają ten sposób myślenia i projektują usługi czy sprzęty, które są odpowiedzią na realne, ludzkie potrzeby. Do tego są nie tylko trwałe i estetyczne, ale przede wszystkim użyteczne, czyli po prostu zaprojektowane po ludzku – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

Obszarem, z którym mierzą się uczestnicy konkursu, jest DOM, czyli MOJE MIEJSCE DO ŻYCIA. To szczególna przestrzeń, w której niezbędne są bliskie człowiekowi rozwiązania – użyteczne i odpowiadające jego wymaganiom. Zgłoszenia przyjmowane są od 13 października. Wyniki ogłoszone zostaną w marcu 2019 roku. Gala finałowa i wręczenie znaku „Zaprojektowane po ludzku” odbędą się 30 marca w Centrum Premier Agora.

Projekt ma wymiar edukacyjny. Jego celem jest przybliżenie takiego myślenia o projektowaniu, aby nie zgubić w nim zwykłego człowieka. Dlatego zaplanowano cykl materiałów -  artykułów oraz wywiadów w mediach należących do wydawnictwa Agora, głównie w serwisie wyborcza.pl. W specjalnej zakładce „AGD po ludzku” (http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/0,166371.html), Amica dzieli się swoją wiedzą na temat projektowania sprzętów przyjaznych użytkownikom i zaprojektowanych z myślą o ich potrzebach. Wiedzę tę czerpie z pogłębionych badań konsumenckich, polegających na obserwacjach i testach sprzętu w domach osób użytkujących sprzęt AGD

Kolejnym z elementów edukacyjnych akcji są warsztaty w 6 największych polskich miastach: Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Podczas spotkań wykorzystywana będzie metoda design thinking i projektowane będą doświadczenia związane z DOMEM w zakresie użytkowania przedmiotów, które to miejsce tworzą. Za realizację warsztatów odpowiedzialna jest agencja Klientocentryczni.pl, a sam program został stworzony we współpracy z firmą Amica.

Więcej o konkursie „Zaprojektowane po ludzku”: http://wyborcza.pl/AkcjeSpecjalne/0,166371.html

###

Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa generuje ponad 70 procent przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce we Wronkach Amica produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. W Polsce zatrudnia ponad 2,5 tys. ludzi zapewniając pracownikom szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek oraz dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego. W całej Grupie Amica zatrudnia ponad 3 tysiące osób.

Poleć komunikat prasowy