Biuro prasowe Amica

Diament OPZZ oficjalnie wręczony

Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica, otrzymał nagrodę w konkursie Diamenty OPZZ w kategorii Najlepszy Pracodawca. Wyróżnienie to przyznawane jest przez Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych dla najbardziej wyróżniających się w danym roku związkowców, organizacji członkowskich OPZZ oraz pracodawców szanujących dialog społeczny. Nagrodę oficjalnie wręczono w środę, 16 czerwca, we Wronkach.

Konkurs Diamenty OPZZ ma na celu promowanie najlepszych, najbardziej dynamicznych osobowości oraz organizacji zaangażowanych w pracę związkową. Ważną ideą jest również wyróżnienie tych pracodawców, którzy dbają o przestrzeganie praw pracowniczych, bezpieczne warunki pracy i płacy oraz szanują dialog społeczny. Kandydatura prezesa Jacka Rutkowskiego została zgłoszona do konkursu przez Związek Zawodowy Pracowników Amica S.A. w związku z jego propracowniczymi decyzjami podjętymi w trudnym czasie pandemii koronawirusa. Oficjalne wyniki ogłoszono pod koniec 2020 roku, jednak z uwagi na obowiązujące wówczas obostrzenia uroczyste wręczenie nagrody zostało przesunięte na czerwiec 2021 roku.

– Dobre warunki do rozwoju gospodarczego można tworzyć przez nowoczesną produkcję  i wydajność zatrudnienia. Współpracujemy z wieloma pracodawcami na terenie całego kraju, bo budowanie dobrych miejsc pracy daje perspektywę na lepsze życie. Szczególnie doświadczyliśmy tego w 2020 roku, bo prowadzenie dialogu i dbałość o prawa pracownicze jest ważne nie tylko wtedy, gdy dzieje się dobrze, ale także gdy sytuacja zmusza do podejmowania trudnych decyzji. Tym bardziej na uznanie zasługuje to, w jaki sposób z bieżącymi trudnościami radzono sobie w Grupie Amica – wyjaśnia Andrzej Radzikowski, przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych.

Rok 2020 był jednym z trudniejszych w historii Grupy Amica. Tuż po wybuchu pandemii produkcja w fabryce we Wronkach została wtrzymana na dwa tygodnie, a w firmie powstał zespół, który opracował plan działania i wdrożył go w życie w poszczególnych obszarach funkcjonowania firmy.

– Pandemia wymusiła na nas funkcjonowanie w zupełnie nowych i nieprzewidywalnych warunkach. Musieliśmy zmierzyć się z ryzykiem, którego skali i częstotliwości nikt nie był w stanie precyzyjnie oszacować. Priorytetem dla nas w tym okresie było utrzymanie wszystkich miejsc pracy, bo czujemy się odpowiedzialni za naszych pracowników i ich rodziny. To doświadczenie bardzo nas wzmocniło. Dzięki wspólnej pracy i solidarnej postawie wszystkich osób zatrudnionych w Amice przeszliśmy przez ten czas bezpiecznie i z sukcesami, za co jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję – mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.

Mimo trudności spowodowanych pandemią, Grupa Amica kontynuowała swoją działalność społeczną, rozszerzając ją także o działania związane z walką z koronawirusem. Do placówek medycznych, domów pomocy społecznej, jednostek ochotniczej straży pożarnej w całej Polsce trafiły zarówno niezbędne sprzęty AGD, jak i darowizny pieniężne. Ufundowano także aparaty wspomagające oddychanie, maseczki oraz stroje ochronne dla medyków. Finansowana przez Grupę Amica Fundacja Amicis przekazała tablety dla szkół, które umożliwiają uczniom zdalną naukę.

###

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

Poleć komunikat prasowy
png 1,7 MB
png 2,4 MB
png 1,6 MB

Ochrona danych osobowych

W ramach kontaktu z Infolinią przedstawimy Tobie informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz skrócić czas oczekiwania na rozmowę z naszym konsultantem, prosimy o zapoznanie się z odpowiednią ze względu na cel Twojej rozmowy informacją – zamieszczoną pod poniższymi linkami:
  • w przypadku zamiaru zgłoszenia naprawy w ramach udzielonej przez Amica gwarancji podstawowej lub wykupionej Gwarancji Plus, prosimy o zapoznanie się z informacją pod tym linkiem
  • w przypadku woli zlecenia naprawy pogwarancyjnej albo pozyskania informacji o ofercie handlowej Centrum Serwisowego, w tym dotyczących usługi montażu/przyłączenia sprzętu, przeglądu, wykupienia Gwarancji Plus, a także zamówienia usług i produktów z oferty Centrum Serwisowego, prosimy o zapoznanie się z informacją pod tym linkiem
Zamknij