Biuro prasowe Amica

Grupa Amica doceniona za innowacyjny rozwój

Podczas najważniejszego wydarzenia społeczności SAP w Polsce – SAP NOW. New chapter – Grupa Amica została nagrodzona jako jedna z siedmiu organizacji, które w najbardziej innowacyjny sposób wykorzystują rozwiązania z ekosystemu SAP. Firma postawiła na rozwiązanie SAP S/4HANA, automatyzujące produkcję i zarządzanie zasobami. Zdobycie nagrody SAP Innovation Award to potwierdzenie właściwego kierunku na ścieżce cyfrowej transformacji realizowanej w ramach projektu Amica 4.0.

Grupa Amica od 25 lat korzysta z rozwiązań SAP – pod koniec lat 90. stała się pierwszym klientem firmy w Polsce. Największy polski producent AGD postawił na rozwiązanie SAP S/4HANA odpowiedzialne za automatyzację produkcji i zarządzanie zasobami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem spółka zamierza przejść na ten system do 2027 roku.

Jesteśmy niezwykle dumni z przyznanego nam wyróżnienia SAP Innovation Award. Możliwość korzystania z najnowszych funkcjonalności systemu SAP S/4HANA jest dla nas niezwykle ważna. Chcemy, by nasi pracownicy mieli zaufanie do narzędzi informatycznych, z których korzystają w codziennej pracy. Już od ćwierćwiecza współpracujemy z SAP i nie boimy się powiedzieć, że obecnie wspólnymi siłami realnie budujemy inteligentne przedsiębiorstwo. Dotychczas posiadane przez nas rozwiązanie, z którego byliśmy w pełni zadowoleni, zastępujemy najnowszym wdrożeniem, które odpowiada na stojące przed nami wyzwania – mówi Jerzy Zieliński, Chief Information Officer w Grupie Amica, który w imieniu firmy odebrał nagrodę podczas uroczystej gali.   

Rozwój technologiczny Grupy Amica pozwala zwiększać moce produkcyjne w odpowiedzi na stale rosnące zapotrzebowanie na sprzęt AGD na rynkach międzynarodowych, ale też podnosi jakość procesów wewnętrznych firmy. Nowe wdrożenia, poza zwiększeniem elastyczności produkcji i skróceniem czasu od zamówienia do powstania gotowego wyrobu, mają za zadanie zwiększyć wykorzystywanie danych w zarządzaniu firmą i wzmocnić kluczowe obszary dla dalszego jej rozwoju. Transformacja ma także cele proekologiczne, bo dostępna technologia może istotnie wpłynąć na neutralizację zużycia zasobów potrzebnych do wytwarzania materiałów i produktów końcowych.

Cyfrowa transformacja odbywa się wielopoziomowo. Obejmuje ona nie tylko produkcję, ale także procesy wewnętrzne, zarządzanie zespołami, sposoby komunikacji z konsumentami i klientami biznesowymi, a także procesy sprzedażowe i posprzedażowe, takie jak serwis urządzeń. Projekt pod nazwą Amica 4.0 trwa już od dwóch lat, chociaż działania nastawione na wdrażanie nowych technologii i automatyzację przemysłu pojawiły się już wcześniej. Wszystkie nasze inicjatywy motywowane są dążeniem do transformacji w stronę organizacji, w której podejmowanie decyzji wspiera zaawansowana analityka danych – wyjaśnia Robert Stobiński, członek zarządu ds. transformacji cyfrowej w Grupie Amica.

Poza Grupą Amica, wśród nagrodzonych firm i instytucji znalazły się: Ciech, Ministerstwo Sprawiedliwości, MORIS, Olimp Laboratories, Pfleiderer Polska oraz Tele-Fonika Kable. Firma SAP jest liderem rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw. Dostarczane rozwiązania wykorzystują uczenie maszynowe, Internet rzeczy i zaawansowane technologie analityczne, które pomagają przekształcić firmy w inteligentne przedsiębiorstwa.

###

Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

Poleć komunikat prasowy
png 2.9 MB
png 3.6 MB

Ochrona danych osobowych

W ramach kontaktu z Infolinią przedstawimy Tobie informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz skrócić czas oczekiwania na rozmowę z naszym konsultantem, prosimy o zapoznanie się z odpowiednią ze względu na cel Twojej rozmowy informacją – zamieszczoną pod poniższymi linkami:
  • w przypadku zamiaru zgłoszenia naprawy w ramach udzielonej przez Amica gwarancji podstawowej lub wykupionej Gwarancji Plus, prosimy o zapoznanie się z informacją pod tym linkiem
  • w przypadku woli zlecenia naprawy pogwarancyjnej albo pozyskania informacji o ofercie handlowej Centrum Serwisowego, w tym dotyczących usługi montażu/przyłączenia sprzętu, przeglądu, wykupienia Gwarancji Plus, a także zamówienia usług i produktów z oferty Centrum Serwisowego, prosimy o zapoznanie się z informacją pod tym linkiem
Zamknij