Już po raz dziewiąty europejscy konsumenci wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands dowiodła, że wśród Europejczyków zaufanie do marek jest jednym z podstawowych czynników decydujących o wyborze konkretnych produktów. Wśród marek, które w swojej kategorii zebrały najwięcej głosów i zostały wyróżnione Złotym Godłem znalazła się także Amica. Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali, która odbyła się 21. kwietnia w Warszawie.
Wyniki badania European Trusted Brands, po raz kolejny pokazały jak ważna w kwestii zaufania jest dla Europejczyków tradycja marki i jej znajomość. We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2009 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych, których w tym roku w polskiej edycji badania było 12.
Złote Godło The Most Trustem Brand (Marki Godnej Najwyższego Zaufania) Amica otrzymała już po raz ósmy z rzędu. Wyróżnienie to jest dowodem uznania, jakim konsumenci darzą produkty Amiki. Warto w tym miejscu podkreślić, że w swojej kategorii, Duże urządzenia AGD, Amica konkurowała z międzynarodowymi markami o zasięgu globalnym. Właśnie dlatego to wyróżnienie ma dla firmy wartość szczególną. Dowodzi bowiem, że również rodzime marki mogą zwyciężać w rynkowej walce i zdobywać zaufanie konsumentów. Marka jest najwyższą wartością jaką posiada firma. Amica pamięta o tym na co dzień, dlatego jej produkty cechuje połączenie interesującego wzornictwa, nowoczesnych materiałów i ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych. Wszystkie produkty sprzedawane pod marką Amica spełniają krajowe i europejskie normy jakości i bezpieczeństwa gwarantując długą i niezawodną pracę. Teraz wybrane produkty Amiki dostępne są w promocji z przedłużoną do pięciu lat gwarancją.
W tym roku po raz pierwszy w historii badania European Trusted Brands respondenci wskazywali również marki, które ich zdaniem cieszą się najlepszą opinią w dbaniu o ochronę środowiska. Marki te zostały wskazane w 10 kategoriach. Wśród wyróżnionych marek, które zostały nagrodzone tytułem Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku również znalazła się Amica. W ten sposób Klienci Amiki udowodnili, że potrafią oceniać firmy także w kontekście działań nie związanych bezpośrednio z produktami.
Każde wyróżnienie zobowiązuje, a te otrzymywane bezpośrednio od konsumentów zobowiązują w sposób szczególny. Dzięki temu zaufaniu możemy bowiem rozwijać produkty i wprowadzać je na rynek i odnosić sukcesy w rynkowych zmaganiach.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader's Digest. Badanie to po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dziewiąta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Zrealizowano je metodą ankiety pocztowej w okresie sierpień - wrzesień 2008. Respondenci byli wybrani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader's Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedlała zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów.