Jesień obfituje w rynkowe nowości AGD spod znaku Amiki. Kolejną po piekarnikach jest linia płyt indukcyjnych Inari. Sprzęt posiada niespotykany do tej pory panel sterowania oraz prosty i funkcjonalny design, który z łatwością odnajdzie się w minimalistycznych, eleganckich i stylowych wnętrzach.
Wzornictwo Inari jest proste a zarazem intrygujące. Centrum pól indukcyjnych zaznaczone zostało małym trójkątem, co zdecydowanie przełamuje dotychczasowy trend w projektowaniu płyt. Projektanci zdecydowali się także nie oznaczać w żaden widoczny sposób pól grzejnych. Teraz można postawić garnek w dowolnym miejscu na płycie, a specjalny sensor wykryje obecność naczynia. Takie rozwiązanie gwarantuje elastyczność i daje poczucie swobody. Równie ciekawa, co design jest również technologia. Sterowanie Inari oparto na intuicyjnych sensorach Ergo-touch umieszczonych bezpośrednio w polu wyświetlacza. Inari ma również inne, dodatkowe i nowoczesne funkcje. Jedną z nich jest np. funkcja Virtual Booster, która pozwala dzielić moc między pola grzejne nawet wtedy, gdy na jednym z nich używana jest funkcja Booster. Inną ciekawą funkcją - pozwalającą na kontrolowanie dwóch pól płyty, jako jednej strefy grzania - jest funkcja Bridge. Oprócz tego użytkowani ma do dyspozycji funkcję Booster na czterech polach dzięki które może znacznie przyspieszyć proces gotowania lub smażenia. Urządzenie wyposażono również w inne rozwiązania jak: rozpoznawanie wielkości i obecności garnka, wskaźnik ciepła resztkowego czy blokadę włączenia przez dzieci. Ułatwieniem w przygotowywaniu potraw jest także timer i minutnik.
Rynkowy debiut płyty - inspirowanej skandynawskim wzornictwem - ma prócz użytkowego także zdecydowanie ekonomiczny charakter. To właśnie dzięki tak nowoczesnym produktom wroniecka spółka nadal skutecznie umacnia swoją pozycję w sektorze dużego AGD, w tym także i kuchni. Spójrzmy. Dynamika rynku płyt do zabudowy w pierwszej połowie tego roku ( styczeń - lipiec 2009 vs. styczeń - lipiec 2008) wyniosła 19 proc, a dynamika Amiki w tym samym okresie wyniosła 21,1%. Wroniecka spółka zanotowała więc wynik lepszy o 2 punkty proc., osiągając 17,3 proc. rynkowego tortu w ujęciu wartościowym.
- Z pewnością ma w tym swój udział sukcesywne wprowadzanie do sprzedaży zaawansowanych technologicznie produktów jak płyta kuchenna zasilana napięciem 230 V czy właśnie Inari. Zawsze stawialiśmy na innowacyjność i funkcjonalność. Jeśli dodamy do tego ciekawe wzornictwo okaże się, że nawet w dobie kryzysu można być nad kreską - podkreśla Robert Drożyński, Manager ds. Komunikacji Marketingowej Amica Wronki S.A.
Rynkowe wyniki potwierdzają tylko wysoką jakość produktów Amiki, bo choć o sile marki świadczy zadowolenie klientów z używanych produktów, to tylko jej rynkowe udziały pokazują ile rzeczywiście jest ona w oczach użytkowników warta.
Płyty Inari będą dostępne w sprzedaży od października 2009.
Przydatne linki: www.amica.com.pl