Amica Wronki zwiększyła swój udział w sprzedaży sprzętu pralniczego do 7,6 proc. Miała na to wpływ, przede wszystkim, wysoka sprzedaż nowoczesnej linii Nawigator. W roku 2008 wroniecka spółka miała 4,5 proc. udziału w tym sektorze. Poprawa jest zatem znacząca.
Podczas gdy udziały Amiki rosły, rynek nieznacznie spadał. Dynamika sprzedaży sektora pralniczego w okresie styczeń 2008-styczeń 2009 wyniosła w Amice prawie 68 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 1,4 proc. Tendencja wzrostowa trwa w Amice już od dawna i wszystko wskazuje na to, że się utrzyma. Umowa z Samsungiem na sprzedaż fabryk nie powinna pokrzyżować jej ekspansyjnych planów. Południowokoreański koncern będzie bowiem produkował na rzecz Amiki cały sprzęt, w niezmienionym dla spółki zakresie. W dodatku Amica, będzie mogła skoncentrować się teraz na rozwoju sprzętu grzejnego.
Skokowy wzrost sprzedaży pralek to efekt boomu na nowy model z serii Navigator. Jest on dostępny w klasie energetycznej A+, która jest jedną z najwyższych klas efektywności energetycznej w tej kategorii urządzeń. Nie bez znaczenia jest też wzornictwo i funkcjonalność. Pralki wyposażono m.in. w technologię Full Control Assist, dzięki której wyjątkową funkcjonalność połączono z efektywnością, bezpieczeństwem i troską o ekologię. Projektanci Amiki skupili się na uproszczeniu codziennej obsługi z myślą o wygodzie, wprowadzając wiele nowych rozwiązań, które sprawiają, że obsługa pralki jest jeszcze bardziej intuicyjna, a instrukcja staje się zbędna.
Co warte podkreślenia, wszystkie pralki z linii Navigator poddawane są testom w prestiżowym, niemieckim instytucie VDE, a otrzymane certyfikaty potwierdzają ich najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz wysoką jakość wykonania. Starania Amiki o komfort użytkowników były już wielokrotnie doceniane podczas jednego z największych w Europie badań konsumenckich, w którym spółka była kilka razy nagradzana złotą statuetką i tytułem The Most Trusted Brand.
Przydatne linki: www.amica.com.pl