Lodówki zdobywają rynek

04 lutego 2010

Amica Wronki zwiększyła w 2009 roku swój udział w sprzedaży lodówek wolnostojących do 8,2 proc. W roku 2008 wroniecka spółka miała 6,7 proc. udziału w tym sektorze. Dobry wynik to w dużej mierze zasługa nowoczesnych linii wzorniczych, które weszły na rynek w 2009 roku.

Wzrostom Amiki towarzyszyły spadki na rynku. Dynamika sprzedaży sektora chłodniczego w okresie od stycznia 2008 do stycznia 2009 wyniosła w Amice 18,1 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 2,6 proc. Różnica jest więc pokaźna.

Wzrost sprzedaży lodówek to efekt zainteresowania konsumentów nowymi liniami wzorniczymi, które pojawiły się w sprzedaży wiosną 2009 roku. Sukces jest oczywisty. Sprzęt jest nowoczesny, zapewniający najwyższe standardy i posiadający najlepsze na rynku klasy energetyczne: A+ oraz A++.

- Oznacza to niższe zużycie energii elektrycznej w stosunku do klasy A nawet o 45 proc. Dzięki tak wysokiej klasie efektywności energetycznej nasze lodówki są bardzo ekonomiczne w codziennym użytkowaniu. Co równie ważne, wysoka energooszczędność oraz innowacje technologiczne to nie tylko niższe wydatki, ale także troska o środowisko naturalne - podkreśla Wojciech Antkowiak, Wiceprezes Amiki ds. handlu i marketingu.

Rzeczywiście. W dobie problemów z energią cecha ta plasuje się na pierwszym miejscy przy decyzji zakupu. Wybór najwyższej klasy energetycznej, to jednak nie jedyne kryterium, którym kierują się klienci. Decyduje o tym również pojemność.

- Nasze lodówki zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni. Zadbaliśmy o to, by ich pakowność była możliwie jak największa. Przemyślane rozplanowanie wnętrza, funkcjonalne, pojemne półki, szuflady i balkoniki to optymalna przestrzeń, w której bez problemu zmieszczą się największe nawet zakupy - dodaje Antkowiak.

Do nabycia wronieckich lodówek mogą również skłaniać nowoczesne rozwiązania które w nich zastosowano jak np. Fresh Zone czy No Frost. Pierwsza zapewnia odpowiednią temperaturę oraz wilgotność powietrza przechowywanym w niej produktom. Pozwala też na zachowanie świeżości artykułów nawet trzykrotnie dłużej od tych, które przechowujemy w standardowych warunkach. Druga pozwala z kolei na wyeliminowanie szronu z komory i pracochłonnego rozmrażania.

Warto zwrócić uwagę, że za przemyślane, proekologiczne rozwiązania nagrodzono Amikę, prestiżowym godłem Environment 2009 dla Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku. Jeśli dodamy do tego filozofię projektowania sprzętu AGD ukierunkowaną na to by był on przede wszystkim funkcjonalny okaże się dlaczego Amica jest wciąż tak wysoko nad kreską.

Przydatne linki:

www.amica.com.pl  

 

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.