29 września na uroczystej gali w Warszawie przedstawiciele redakcji tygodnika „Wprost” wręczyli statuetki Innowatora 2011. W gronie laureatów, najbardziej innowacyjnych firm, znalazła się także Amica. Oznacza to, iż wysiłki oraz nakłady na badania i rozwój, design i zaawansowanie technologiczne produktów po raz kolejny zostały docenione.
Wyróżnienia otrzymały podmioty należące do najbogatszych Polaków z dorocznej Listy 100 przygotowywanej przez „Wprost”. W sumie ten opiniotwórczy tygodnik nagrodził w tym roku 21 innowacyjnych polskich przedsiębiorstw na podstawie rankingu opracowanego przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Jak podkreślali organizatorzy: „Bez nowatorskich pomysłów firma nie ma co marzyć o ponadprzeciętnych zyskach, a bez ponadprzeciętnych zysków nie ma ponadprzeciętnego bogactwa”. Amica doskonale rozumie tę zależność, jak również związek rozwoju przedsiębiorstwa z potrzebami użytkowników jego produktów.
Od wielu lat Amica inwestuje w badania i rozwój. Dowodem na to są coraz to nowe linie sprzętu AGD opuszczającego fabryki. W ten sposób ponoszone nakłady przynoszą korzyści samej firmie, ale także konsumentom korzystającym z jej wyrobów. Za każdym razem otrzymują oni coraz doskonalszy produkt ułatwiający życie w gospodarstwie domowym.
Amica inwestuje też we wzornictwo, tak aby na rynku pojawiały się urządzenia, które wyróżniają się nowoczesnym designem. Wszystko dlatego, żeby sprzęt był jak najbardziej dopasowany do gustów i potrzeb swoich użytkowników.
To prawda, że zaawansowanie technologiczne produktów marki Amica jest na światowym poziomie. Doceniają to zarówno konsumenci, którzy na co dzień mają okazję korzystać ze sprzętu AGD, jak i fachowcy sporządzający rozmaite rankingi i porównujący poszczególne firmy oraz ich produkty ze sobą. Tym razem jurorzy docenili konsekwentną pracę Amiki nad coraz bardziej energooszczędnymi urządzeniami.
Wyróżnienia takie jak Innowator „Wprost” 2011 potwierdzają nie tylko pozycję Amiki na rynku, ale też obrany przez nią kierunek rozwoju. Nie ma co ukrywać, że są także zachętą do dalszych inwestycji w badania, design i rozwój technologii. Mówi się, że człowiek uczy się całe życie. Firma też.