Amica otrzymała tytuł Supermarki stworzonej w Polsce – Superbrands Created in Poland 2013. To kolejne wyróżnienie, które potwierdza siłę marki oraz jej mocną pozycję na polskim rynku, a także w świadomości konsumentów, bo to właśnie oni dokonali tego wyboru.
Organizacja Superbrands powstała w Wielkiej Brytanii w 1984 roku. Obecnie działa w 87 krajach na całym świecie, a jej głównym celem jest promocja idei brandingu poprzez nagradzanie i prezentowanie historii najsilniejszych marek w dorocznych albumach. W Polsce organizacja działa od 2004 roku, a do tej pory odbyło się 6 edycji Superbrands udokumentowanych w 6 albumach, gdzie znalazły się historie sukcesu ponad 200 marek.
Superbrands Created in Poland to konkurs przeznaczony wyłącznie dla marek, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia kapitału właściciela. Wyróżnienie w tym konkursie otrzymują te marki, które w badaniu konsumenckim przeprowadzonym przez GfK Polonia na zlecenie Superbrands zostały ocenione powyżej średniej dla kategorii. Badanie to było prowadzone na dużej próbie 15 000 osób w wieku powyżej 16 lat, reprezentatywnej dla populacji ze względu na płeć i wiek. Warto przy okazji odnotować, że oceniana była skłonność do polecenia danej marki, czyli nie sama znajomość, ale satysfakcja z użytkowania.
Amica, która została w 2013 r. wyróżniona jako marka stworzona w Polsce, jest obecna w domach Polaków od lat. Jak pokazują badania, niemal połowa Polaków zapytana o sprzęt AGD, odpowiada Amica. Otrzyma wyróżnienie jest kolejnym szczeblem rozwoju i wyrazem najwyższego uznania dla wronieckiego producenta, który stworzył markę i teraz doczekał się supermarki.
Amica wciąż się rozwija – firma wprowadza na rynek kolejne generacje coraz bardziej zaawansowanych technologicznie produktów, a sama marka pnie się w górę po każdym sygnale uznania, jaki płynie z kraju i ze świata. Jej wartość stale rośnie, bo dobre postrzeganie przez konsumentów jest bezcenne, zaś grono użytkowników sprzętu AGD z Wronek nieustannie się powiększa. A zgodnie ze starym porzekadłem klient ma zawsze rację.