Standardy świadczeń dodatkowych dla pracowników polskich firm

02 kwietnia 2015

Trendy na rynkach międzynarodowych mają coraz większy wpływ na sposób zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. Dziś standardem jest wynagradzanie pracowników benefitami, rozbudowanymi w zależności od wielkości firmy, szczebla kariery oraz branży. 

Coraz więcej firm zaczyna zauważać, że oferowanie swoim pracownikom benefitów to koszt, który przynosi wiele korzyści. Zamiana podejścia owocuje coraz większymi inwestycjami w zakresie poszerzania tego typu ofert.

Według raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 r.” przygotowanego przez Sedlak & Sedlak już 3 na 4 firmy przyznają swoim pracownikom benefity, które otrzymuje 9 na 10 pracowników. Wśród najpopularniejszych świadczeń można wymienić dostęp do opieki medycznej, ubezpieczenie na życie, możliwość wykorzystania telefonu służbowego do użytku prywatnego, dostęp do zajęć sportowych, możliwość skorzystania ze szkoleń i kursów zawodowych oraz użytkowanie w celach prywatnych komputera służbowego.

Bogata oferta świadczeń dodatkowych nie pozostaje bez wpływu na sposób postrzegania firmy przez pracowników. Dzięki temu wśród pracowników wzrasta poczucie lojalności i przynależności do firmy, jak również świadome odczuwanie korzyści z pracy dla konkretnego pracodawcy.

Nie bez znaczenia, jeśli chodzi o popularność przyznawania benefitów, jest wielkość firmy. 53,2% pracowników mikroprzedsiębiorstw zadeklarowało, że w ich firmach pracownikom przyznaje się benefity. Tymczasem w wielkich organizacjach jest to już 89,7% ankietowanych. 

Pracownicy wskazali na najbardziej pożądane przez nich benefity. Na pierwszym miejscu znalazły się zajęcia sportowe (33,2%), na drugim podstawowa opieka medyczna (27,6%), na trzecim zaś opieka lekarzy specjalistów (26%).

Przykładem firmy, która dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni komfort pracy swoim pracownikom jest firma Amica S.A. 1 kwietnia, w porozumieniu z Medicover, do dyspozycji pracowników pracujących w fabryce we Wronkach, oddana została przychodnia medyczna, oferująca profesjonalną opiekę wykwalikowanych lekarzy z zakresu medycy pracy, podstawowej opieki zdrowotnej oraz lekarzy specjalistów, oferując również możliwość wykonania badań diagnostycznych.

 „Cieszymy się, że po kilku miesiącach remontu, oddaliśmy do dyspozycji naszych pracowników nową placówkę medyczną. Jesteśmy świadomi, jak ważny w dzisiejszych czasach jest łatwy dostęp do specjalistycznej opieki medycznej, dlatego wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom – mówi Małgorzata Hofman, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich i Administracji. Dzięki przychodni we Wronkach zdrowie będzie dla naszych pracowników dosłownie „na wyciągnięcie ręki”. Dodatkowo postaraliśmy się, aby inne placówki Medicover przyjmowały pracowników świadczących pracę w różnych regionach Polski. W ten sposób umożliwiliśmy dostęp do poszerzonej opieki zdrowotnej dla wszystkich naszych pracowników, bez względu na miejsce ich pracy” – dodaje.

Największą zaletą programu jest łatwy i szybki dostęp do wykwalifikowanych lekarzy oraz duży pakiet oferowanych badań profilaktycznych. Pracownicy mają możliwość wyboru różnych pakietów, w tym także takiego, który obejmie członków ich rodzin. Korzystanie z zakładowej przychodni jest udogodnieniem pozwalającym zaoszczędzić czas, w związku z usytuowaniem placówki na terenie fabryki.

W ramach programu socjalnego, oprócz możliwości skorzystania z pakietu medycznego, pracownicy firmy Amica Wronki S.A. mają dostęp do licznych benefitów. W obecnej ofercie pracownicy mogą wypoczywać podczas swoich urlopów w ośrodku wypoczynkowym Amica w Mierzynie. Oprócz tego firma inwestuje w kondycję i zdrowie swoich pracowników, finansując różnego rodzaju aktywności sportowe. Kolejnym ważnym elementem budowania wizerunku Firmy Przyjaznej dla pracowników i ich rodzin była decyzja o uruchomieniu własnego przedszkola i żłobka zakładowego Amica Kids. Przedszkole działa od roku, a żłobek przyjmie pierwsze maluchy już we wrześniu b.r.


Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.