Polacy coraz chętniej poszerzają kulinarne horyzonty i przekonują się do poznawania nowych smaków oraz do nowoczesnych technologii w kuchni – wynika z badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie firmy Amica.
Nowe smaki w kuchni
Polacy coraz częściej otwierają się na nowe przyprawy i aromaty, wzbogacając dobrze znane przepisy mam i babć. Okazuje się, że w ten sposób polska kuchnia niejednym może nas zaskoczyć. Dodając szczyptę zagranicznych smaków, tradycja zyskuje nową formę – już 38% badanych stosuje podczas gotowania nietypowe produkty i przyprawy, a 36% z nich regularnie przygotowuje potrawy kuchni narodowych innych krajów.
Odkrywaniem nieznanych dotąd kulinarnych lądów zajmują się w polskich domach głównie kobiety (47% wobec 19% mężczyzn), choć jak wiemy mężczyźni przełamują stereotypy, coraz częściej zaskakując swoimi kulinarnymi wyczynami rodzinę i znajomych, czy stając się gwiazdami tak popularnych programów kulinarnych jak np. MasterChef.
Chętniej w kuchni eksperymentują ludzie młodzi oraz mieszkańcy dużych miast, co ma związek z łatwiejszym dostępem do mniej tradycyjnych produktów
i egzotycznych przypraw.
Nowe technologie w kuchni
W przyrządzaniu domowych potraw pomoże również odpowiedni sprzęt AGD. Rośnie liczba Polaków stawiających na nowoczesne rozwiązania technologiczne w kuchni – już 40 % Polaków posiada nowoczesny sprzęt AGD, a intencję zakupu takiego sprzętu deklaruje już 30% ankietowanych.
Nowoczesne urządzenia AGD posiadają wiele użytecznych funkcji – najbardziej docenianą wśród konsumentów funkcją jest ta najbardziej praktyczna, a więc szybkie nagrzewanie (ważne 46% ankietowanych). Respondenci często wskazywali również na programy gotowe, które służą do pieczenia oraz gotowania (32%). Co więcej, prawie 40% ankietowanych uważa, że funkcja zdalnego sterowania sprzętem AGD za pomocą smartfona jest w kuchni naprawdę przydatna.
Zdalne sterowanie urządzeniami AGD rzeczywiście poprawia jakość życia. Wychodząc z domu możemy się upewnić, czy wyłączyliśmy urządzenia, a wychodząc z biura do domu możemy nagrzać piekarnik bądź zdalnie pomóc domownikom ustawić odpowiednią temperaturę – mówi Arkadiusz Gwizdek, Manager ds. marketingu w firmie Amica.
Walory estetyczne w kuchni
Polacy coraz większą wagę przywiązują też do wystroju wnętrz. Chętniej sięgają po pomoc ekspertów i wybierają modne meble i sprzęty, nawet kosztem wyższej ceny. Liczą się szczegóły. Dlatego aż 60% ankietowanych zwraca uwagę na nowoczesny design również przy wyborze sprzętu AGD. Mają do wyboru różne materiały, kształty i kolory.
Nasze urządzenia są wyposażone w najnowocześniejsze funkcje, a jednocześnie pięknie wyglądają. Przede wszystkim mają jednak dawać klientom konkretne korzyści, wynikające z użyteczności sprzętu. Jesteśmy na rynku od 60 lat i zawsze byliśmy bardzo wyczuleni na to, czego naprawdę potrzebują użytkownicy sprzętu – dodaje Arkadiusz Gwizdek.
Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska potwierdzają, że stojąc przed wyborem pomiędzy dwoma równie dobrze wyspecyfikowanymi urządzeniami AGD 2 razy więcej Polaków zakupiłoby sprzęty wyprodukowane przez polskiego producenta.
Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna
z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem prestiżowych nagród branżowych i konsumenckich, do których należą m.in. Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej, Superbrand Made In Poland i Godło Teraz Polska.