Grupa Amica – lider na rynku AGD

Amica IFA.jpg
05 września 2017

Grupa Amica to największy polski i jeden z największych europejskich producentów artykułów gospodarstwa domowego, którego urządzenia są obecne w ponad 50 krajach zarówno europejskich, jak i w Azji, na Bliskim Wschodzie czy w Australii. Grupa zatrudnia blisko 3000 pracowników i posiada w swoim portfolio takie marki jak Amica, Hansa, Gram i CDA.

O Grupie Amica

Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD. Grupa Amica generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży realizowanej na ponad 50 rynkach zagranicznych. Dynamiczny rozwój na kolejnych rynkach zapewnił Grupie rekordowe wyniki – w 2016 r. przychody ze sprzedaży produktów netto osiągnęły poziom 2,5 miliarda złotych.

Portfolio Grupy obejmuje cztery marki: Amica, Gram, Hansa oraz CDA, które są dedykowane na różne rynki. Marka Amica obecna jest m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach czy na Węgrzech. W ramach Grupy Amica funkcjonuje prestiżowa duńska marka Gram, która od ponad stu lat produkuje szeroką gamę urządzeń dla gospodarstw domowych w Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii. W Europie Wschodniej Grupa działa pod marką Hansa, której produkty dostępne są m.in. w Rosji czy na Ukrainie. W 2015 roku do portfela marek skupionych w Grupie Amica dołączyła brytyjska marka CDA. Zakup CDA Group Ltd. był największą akwizycją w historii firmy (wartą prawie 24,3 miliony GBP) i istotnie umocnił pozycję sprzedażową Grupy w tym rejonie.

Amica posiada nowoczesną fabrykę sprzętu grzejnego we Wronkach. Powstała ona w 1945 r. i od tego czasu nieprzerwanie produkuje urządzenia AGD, będąc fundamentem dynamicznego rozwoju firmy.

Przejęcie Sideme

W marcu 2017 roku, Grupa Amica przejęła pełną kontrolę właścicielską we francuskiej spółce „Sideme” (Societe Industrielle d’Equipement Moderne Sideme Societe Anonyme) – dystrybutorze sprzętu AGD z 45-letnią tradycją na rynku francuskim. Sideme będzie odpowiedzialne za dystrybucję produktów Grupy Amica oraz budowanie pozycji marki Amica we Francji – trzecim co do wielkości rynku zbytu urządzeń gospodarstwa domowego w Europie Zachodniej. Umocnienie pozycji na rynku francuskim, jak i wcześniejsze przejęcie brytyjskiej firmy CDA Group Ltd., to działania w ramach realizacji długoterminowej strategii HIT 2023, która zakłada uzyskanie przychodów ze sprzedaży o wartości 4,3 miliarda złotych do końca 2023 roku.

Amica jest polską firmą o globalnych ambicjach. Konsekwentny rozwój pozwala nam na zdobywanie i umacnianie naszej obecności na coraz większej liczbie rynków zagranicznych. Nasi najwięksi klienci spoza Polski znajdują się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Rosji. Zgodnie z długoterminową strategią, zamierzamy rozwijać się na kolejnych rynkach europejskich: we Francji, Hiszpanii, krajach Beneluksu i we Włoszech. Podstawą naszego sukcesu są mocno zakorzenione i rozpoznawalne na rynkach lokalnych marki: Amica, Gram, Hansa i CDA. Oczywiście inwestujemy także w rozwój naszej fabryki we Wronkach, która jest niezwykle ważna dla planów Grupy – mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

Inwestycje w Polsce

Amica inwestuje nie tylko za granicą. We wrześniu 2017 planowane jest otwarcie  nowoczesnego Magazynu Wysokiego Składowania w fabryce kuchni we Wronkach – najwyższej tego typu budowli w Polsce i jednej z najwyższych w Europie. Koszt inwestycji zamknie się w kwocie 60 milionów PLN. Jego główną częścią jest budynek o wysokości 46 metrów i powierzchni 6,5 tys. metrów kwadratowych. Rozbudowa centrum logistycznego bezpośrednio przy fabryce oraz oddanie do użytku Magazynu Wysokiego Składowania pozwoli na zoptymalizowanie kosztów logistycznych i jeszcze sprawniejszą obsługę klientów zarówno w Polsce, jak i za granicą oraz umożliwi dalsze inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki. Inwestycje te mają umożliwić Grupie przygotowanie się do jeszcze dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych.

Firma doceniana przez ekspertów oraz otoczenie biznesowe

Amica jest laureatem wielu polskich i zagranicznych prestiżowych nagród. We wrześniu 2016 roku Amica została uhonorowana nagrodą Emerging Market Champions, w kategorii „Polskie inwestycje zagraniczne”, za konsekwentnie realizowany plan ekspansji zagranicznej. Nagrodę przyznaje Fundacja Kronenberga Banku Handlowego w Warszawie S.A. Wcześniej firma otrzymała m.in. Nagrodę Gospodarczą Prezydenta Rzeczpospolitej, a Prezes Zarządu – Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r. tytułem Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie”, organizowanego cyklicznie przez Gazetę Giełdy i Inwestorów „Parkiet”.

W 2013 roku firma otrzymała nagrodę Trusted Brand Environment za solidność produktów, najwyższą jakość wykorzystywanych w procesie produkcji materiałów i komponentów, a także dbałość o korzystanie z rozwiązań przyjaznych środowisku. Jury doceniło także, że  produkty Grupy Amica są kierowane do klientów ceniących jakość, funkcjonalność, nowoczesne wzornictwo oraz ergonomię użytkowania.

W ostatnich latach piekarniki Amica zostały wyróżnione najbardziej prestiżowymi nagrodami w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Do nagrodzonych produktów należą: Amica IN., który zdobyły iF Design Award, a także Red Dot Award w kategorii Product Design. Piekarnik linii INTEGRA zdobył wyróżnienie Red Dot – Honourable Mention 2011, natomiast piekarnik ZEN otrzymał najważniejszą nagrodę w świecie designu Red Dot – Best of the Best 2012.


Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się jakością, wyglądem i innowacyjnością.

Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży na ponad 50 rynkach zagranicznych. W okresie I-IV kw. 2016 r. Grupa Amica zanotowała blisko 2,5 mld PLN przychodów (+18% rdr) i wypracowała 201 mln PLN wyniku EBITDA (+9%) oraz 112 mln PLN zysku netto (+16%). Strategia HIT2023 zakłada osiągnięcie 5 mld PLN przychodów ze sprzedaży i wygenerowanie 9% marży EBITDA w roku 2023.

Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej czy Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa, CDA i Sideme. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r. tytułem Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.

Amica IFA.jpg

Amica IFA.jpg (0,1 MB)

Amica IFA 8.jpg

Amica IFA 8.jpg (0,1 MB)

Amica IFA 9.jpg

Amica IFA 9.jpg (0,1 MB)

Amica IFA 10.jpg

Amica IFA 10.jpg (0,0 MB)

Amica IFA. 2 jpg.jpg

Amica IFA. 2 jpg.jpg (0,1 MB)

Amica IFA. 3 jpg.jpg

Amica IFA. 3 jpg.jpg (0,1 MB)

Amica IFA. 4 jpg.jpg

Amica IFA. 4 jpg.jpg (0,1 MB)

Amica IFA. 5 jpg.jpg

Amica IFA. 5 jpg.jpg (0,1 MB)

Amica IFA. 6 jpg.jpg

Amica IFA. 6 jpg.jpg (0,0 MB)

Amica IFA.7 jpg.jpg

Amica IFA.7 jpg.jpg (0,1 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.