AMICA FOR LIVING – NOWA ODSŁONA MARKI

logo.png
30 lipca 2018

Charakterystyczny prostokątny kształt logotypu Amica uległ delikatnemu zaokrągleniu oraz wzbogacono go hasłem „for living” – oto najbardziej zauważalne wizualne zmiany, jakie zaszły w znaku największego polskiego producenta dużego i małego AGD. Podstawowym założeniem, które towarzyszyło firmie podczas prac koncepcyjnych, było podkreślenie faktu, że sprzęt Amica dostarcza takie rozwiązania technologiczne, które wychodzą naprzeciw realnym, codziennym potrzebom konsumentów.

- Zmiany w formie znaku słowno-graficznego są związane z opracowaną i wdrażaną właśnie nową strategią komunikacji marki. Są jej oczywistą częścią składową, jednak dotyczyć ona będzie szeregu płaszczyzn, na jakich nasza marka komunikuje się z odbiorcami końcowymi. Od początku roku prowadzimy intensywne badania rynkowe dotyczące zarówno odbioru samej marki, jak i postrzegania i sposobu użytkowania naszych produktów przez klientów. Opierając się na tej wiedzy, zaczęliśmy wdrażać zmiany, których pierwszym widocznym akcentem jest zmiana logotypu – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

Kolejnym krokiem i dobrą okazją do „nowego otwarcia” dla marki Amica będzie kampania wizerunkowa, która odbędzie się już z wykorzystaniem nowego logotypu oraz w oparciu o wyniki prowadzonych badań. Ponad 60-letnie doświadczenie na polskim rynku oraz wieloletnia intensywna ekspansja na rynki zagraniczne sprawiają, że Amica jako producent oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych.

W komunikacji z klientem to właśnie „codzienność” stanie się słowem kluczowym, traktując je jako ważną część życia i źródło wielu pozytywnych emocji. Bo życie to celebracja codzienności, a nie tylko wielkich wydarzeń. Stąd zmiana, jaką jest dodanie do logotypu marki hasła „for living” oraz większe eksponowanie w identyfikacji wizualnej kolorystyki, kojarzona od lat z marką. Kolor czerwony to energia, witalność, życie, dlatego idealnie pasuje do nowego przekazu jaki niesie ze sobą marka. Zwrotem „for living” chcemy w Amice podkreślić, że nasz sprzęt został stworzony właśnie po to, żeby pomagać ludziom na co dzień, by odciążać w wypełnianiu domowych obowiązków, aby każdy dzień wypełniony był pozytywnymi, radosnymi chwilami. Bazując na ogromnym doświadczeniu polegającym na projektowaniu urządzeń adresowanych do klientów na bardzo różnorodnych rynkach zagranicznych, podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, który rozumie ich potrzeby. Teraz także w komunikacji będziemy bliżej użytkowników naszego sprzętu, ponieważ kuchnia stanowi centrum życia każdej rodziny, a urządzenia AGD są jej podstawowym wyposażeniem, które towarzyszy i służy jej użytkownikom przez lata – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny manager ds. komunikacji w Grupie Amica.

W najbliższym czasie planowana jest ogólnopolska kampania wizerunkowa marki, która obejmie: telewizję, prasę, internet, kina oraz punkty sprzedaży. Dzięki niej klienci będą mogli ujrzeć nowy logotyp Amica wkomponowany w nową odsłonę komunikacji. Agencją odpowiedzialną za modyfikację identyfikacji wizualnej marki  jest NuOrder, koncepcje i realizację kampanii wizerunkowej Amica powierzyła agencji ChangeServiceplan, zaś planowanie i zakup mediów – Value Media.


Amica S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa Amica generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. Firma jest laureatem prestiżowych nagród, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej i Godła Teraz Polska. We Wronkach Amica S.A. produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. Zatrudnia tu ponad 2,5 tys. ludzi, zapewniając niemal całej załodze umowy o pracę oraz szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek, dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego, a także kartę Multisport.

Joanna Lewandowska.jpg

Joanna Lewandowska.jpg (1,1 MB)

Logo.JPG

Logo.JPG (0,0 MB)

pawel_rydz.jpg

pawel_rydz.jpg (0,9 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.