Grupa Amica od roku kampanie społeczne organizowane przez Ogólnopolską Organizację „Kwiat Kobiecości”. Ich celem jest popularyzacja zdrowego stylu życia wśród pań, profilaktyka najgroźniejszych chorób spośród tych potocznie zwanych kobiecymi – nowotworowych. 16 października rozpoczęła się kolejna kampania, pod hasłem „Diagnostyka jajnika”. Jej ambasadorką została Magda Gessler.
Tylko 45% Polek zdaje sobie sprawę, że jednym z objawów raka jajnika są objawy gastryczne. Mimo teoretycznej świadomości związku objawów gastrycznych z rakiem, objawy te często są przez kobiety ignorowane. Powszechność objawów gastrycznych i łatwy dostęp do leków bez recepty reklamowanych na te dolegliwości mogą uśpić czujność, sprawić, że kobiety nie widzą potrzeby głębszej diagnostyki tego typu problemów, a jeśli, to często poprzestają na wizycie u internisty – wynika z badań, które przeprowadziła agencja badawcza IQS na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.
- Wiedza na temat roli genów BRCA w powstawaniu nowotworów ginekologicznych jest wciąż bardzo niska. Według badań IQS mniej niż co piąta Polka uważa, że wie, za co są te geny odpowiedzialne, a z tej grupy tylko co trzecia wiąże je z powstawaniem raka jajnika – stwierdza Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.
Organizacja już po raz czwarty organizuje kampanię „Diagnostyka Jajnika”, która ma na celu wzbudzenie w kobietach nawyku dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje organizm. Przypominanie im, że nowotwór jajnika jest bardzo trudny do wykrycia, więc oprócz cytologii, warto by pamiętały również o dopochwowym USG, dzięki któremu można wykryć zmiany na jajnikach.
Zaangażowanie do tej akcji tak znanej osobowości jak Magda Gessler – restauratorka, krytyk kulinarny, prowadząca znany program telewizyjny – ma służyć spopularyzowaniu idei wykonywania badań profilaktycznych przez kobiety, ale również zwróceniu uwagi na szczególnie ważny dla diagnostyki aspekt: „Rewolucje w brzuchu? – może to nie to, co myślisz” – zauważa w materiałach promujących kampanie Magda Gessler.
- Grupa Amica wspiera i popiera kampanie organizowane przez „Kwiat Kobiecości”, ale oprócz tego sami angażujemy się w działania na rzecz kobiet. Zwłaszcza naszych pracownic i mieszkanek Wronek, gdzie znajduje się fabryka sprzętu grzejnego i centrum dystrybucji Grupy Amica. Tematyka chorób nowotworowych regularnie goście w czasopiśmie wewnętrznym wydawanym w fabryce we Wronkach. Organizowane są spotkania edukacyjne dla młodzieży szkolnej, a także badania cytologiczne dla pań. Społeczną odpowiedzialność biznesu pojmujemy jako czynienie rzeczy ważnych i niekomercyjnych dla całego otoczenia firmy – klientów i interesariuszy – a także dla nas samych, dla naszej załogi, której prawie połowa to kobiety – mówi Malwina Frydrychowicz, menedżer ds. komunikacji i CSR Grupy Amica.
W czasie trwania kampanii kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z darmowych badań – USG przezpochwowych. Lista placówek, które włączyły się w akcje, jest dostępna na stronie www.diagnostykajajnika.pl. Tam też znaleźć można informacje o równolegle przeprowadzanym konkursie, w którym nagrodami jest 100 testów genetycznych w kierunku wykrycia obecności zmutowanego genu BRCA, każdy o wartości 250 zł.
Organizacja Kwiat Kobiecości po raz pierwszy rusza z cyklem podcastów video dotyczących zdrowia, w których prowadząca Katarzyna Pakosińska wraz zaproszonym gościem podejmuje tematy zdrowotne w lekki i przystępny sposób, przy okazji przygotowując potrawy w ciekawych miejscach w Polsce. Ponadto w ramach kampanii, w każdą pierwszą sobotę miesiąca organizowane są "Kobiece soboty w Galerii Północnej” (w Warszawie) w ramach których klientki Galerii mogą spotkać się ze specjalistami-położnymi Organizacji Kwiat Kobiecości. Położne odpowiadają na wszystkie pytania dotyczące profilaktyki ginekologicznej. Kobiety, które zasięgną porad położnych, będą miały możliwość otrzymania upominków.
Patronat merytoryczny nad kampanią sprawują: agencja badawcza IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej, Polską Unię Onkologii oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. Kampania potrwa do końca listopada br.
Amica S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa Amica generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. Firma jest laureatem prestiżowych nagród, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej i Godła Teraz Polska. We Wronkach Amica S.A. produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. Zatrudnia tu ponad 2,5 tys. ludzi, zapewniając niemal całej załodze umowy o pracę oraz szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek, dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego, a także kartę Multisport.