Amica wśród sponsorów kampanii „Diagnostyka jajnika”

KK_Rewolucje_Prasa_Internet.jpg
18 października 2018

Grupa Amica od roku kampanie społeczne organizowane przez Ogólnopolską Organizację „Kwiat Kobiecości”. Ich celem jest popularyzacja zdrowego stylu życia wśród pań, profilaktyka najgroźniejszych chorób spośród tych potocznie zwanych kobiecymi – nowotworowych. 16 października rozpoczęła się kolejna kampania, pod hasłem „Diagnostyka jajnika”. Jej ambasadorką została Magda Gessler.

Tylko 45% Polek zdaje sobie sprawę, że jednym z objawów raka jajnika są objawy gastryczne. Mimo teoretycznej świadomości związku objawów gastrycznych z rakiem, objawy te często są przez kobiety ignorowane. Powszechność objawów gastrycznych i łatwy dostęp do leków bez recepty reklamowanych na te dolegliwości mogą uśpić czujność, sprawić, że kobiety nie widzą potrzeby głębszej diagnostyki tego typu problemów, a jeśli, to często poprzestają na wizycie u internisty – wynika z badań, które przeprowadziła agencja badawcza IQS na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.

- Wiedza na temat roli genów BRCA w powstawaniu nowotworów ginekologicznych jest wciąż bardzo niska. Według badań IQS mniej niż co piąta Polka uważa, że wie, za co są te geny odpowiedzialne, a z tej grupy tylko co trzecia wiąże je z powstawaniem raka jajnika – stwierdza Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.

Organizacja już po raz czwarty organizuje kampanię „Diagnostyka Jajnika”, która ma na celu wzbudzenie w kobietach nawyku dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje organizm. Przypominanie im, że nowotwór jajnika jest bardzo trudny do wykrycia, więc oprócz cytologii, warto by pamiętały również o dopochwowym USG, dzięki któremu można wykryć zmiany na jajnikach.

Zaangażowanie do tej akcji tak znanej osobowości jak Magda Gessler – restauratorka, krytyk kulinarny, prowadząca znany program telewizyjny – ma służyć spopularyzowaniu idei wykonywania badań profilaktycznych przez kobiety, ale również zwróceniu uwagi na szczególnie ważny dla diagnostyki aspekt: „Rewolucje w brzuchu? – może to nie to, co myślisz” – zauważa w materiałach promujących kampanie Magda Gessler.

- Grupa Amica wspiera i popiera kampanie organizowane przez „Kwiat Kobiecości”, ale oprócz tego sami angażujemy się w działania na rzecz kobiet. Zwłaszcza naszych pracownic i mieszkanek Wronek, gdzie znajduje się fabryka sprzętu grzejnego i centrum dystrybucji Grupy Amica. Tematyka chorób nowotworowych regularnie goście w czasopiśmie wewnętrznym wydawanym w fabryce we Wronkach. Organizowane są spotkania edukacyjne dla młodzieży szkolnej, a także badania cytologiczne dla pań. Społeczną odpowiedzialność biznesu pojmujemy jako czynienie rzeczy ważnych i niekomercyjnych dla całego otoczenia firmy – klientów i interesariuszy – a także dla nas samych, dla naszej załogi, której prawie połowa to kobiety  – mówi Malwina Frydrychowicz, menedżer ds. komunikacji i CSR Grupy Amica.

W czasie trwania kampanii kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z darmowych badań – USG przezpochwowych. Lista placówek, które włączyły się w akcje, jest dostępna na stronie www.diagnostykajajnika.pl. Tam też znaleźć można informacje o równolegle przeprowadzanym  konkursie, w którym nagrodami jest 100 testów genetycznych w kierunku wykrycia obecności zmutowanego genu BRCA, każdy o wartości 250 zł.

Organizacja Kwiat Kobiecości po raz pierwszy rusza z cyklem podcastów video dotyczących zdrowia, w których prowadząca Katarzyna Pakosińska wraz zaproszonym gościem podejmuje tematy zdrowotne w lekki i przystępny sposób, przy okazji przygotowując potrawy w ciekawych miejscach w Polsce. Ponadto w ramach kampanii, w każdą pierwszą sobotę miesiąca organizowane są "Kobiece soboty w Galerii Północnej” (w Warszawie) w ramach których klientki Galerii mogą spotkać się ze specjalistami-położnymi Organizacji Kwiat Kobiecości. Położne odpowiadają na wszystkie pytania dotyczące profilaktyki ginekologicznej. Kobiety, które zasięgną porad położnych, będą miały możliwość otrzymania upominków.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawują: agencja badawcza IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej, Polską Unię Onkologii oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. Kampania potrwa do końca listopada br.

 


Amica S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa Amica generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. Firma jest laureatem prestiżowych nagród, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej i Godła Teraz Polska. We Wronkach Amica S.A. produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. Zatrudnia tu ponad 2,5 tys. ludzi, zapewniając niemal całej załodze umowy o pracę oraz szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek, dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego, a także kartę Multisport.

KK_Rewolucje_Prasa_Internet.jpg

KK_Rewolucje_Prasa_Internet.jpg (0,9 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.