W marcu zakończona została już IV edycja konkursu grantowego ,,Inwestujemy Lokalnie” firmy Amica. W gronie zwycięzców znalazły się osoby, które przedstawiły w swoich projektach najciekawsze inicjatywy społeczne. Celem programu grantowego jest zwrócenie uwagi i docenienie inicjatyw wspierających działania poprawiające warunki życia lokalnej społeczności w obszarach: nauki i edukacji, lecznictwa i ochrony zdrowia, pomocy społecznej, ochrony środowiska oraz aktywności sportowej.
W IV z kolei edycji konkursu każdy uczestnik mógł ubiegać się o granty w wysokości do 5 tys. zł lub ekwiwalent w postaci sprzętu AGD marki Amica. Program obejmował swoim zasięgiem powiat szamotulski, w którym mieszka większość pracowników firmy. W tegorocznej edycji przyjmowano zgłoszenia, w których zwracano uwagę na temat szeroko pojętej różnorodności.
Wybrano sześć zwycięskich projektów. Pierwszy z nich to ,,Ochrona zdrowia w Polsce – przewodnik dla migrantów”, który ma na celu przedstawić obcokrajowcom przebywającym w Polsce zasady funkcjonowania publicznego i prywatnego systemu opieki zdrowotnej i wskazać sposoby dołączenia do niego.
Kolejna nagrodzona inicjatywa to: ,,Harcerze dla przedszkolaków’’, która ma zintegrować dzieci ze środowiskiem harcerskim, zachęcić do uprawiania sportu na świeżym powietrzu i nauczyć zasad ,,fair play’’. Przedszkolaki będą również brały udział w zajęciach artystycznych, zadaniach sprawnościowych oraz harcerskim torze przeszkód.
Jury doceniło także ,,Ogólnopolski turniej e-sportu LEŚ-TECH 2020’’. Jego zadaniem jest rozwijać zainteresowania młodzieży i dorosłych w zakresie robotyki, informatyki oraz elektroniki, a także uczyć zasad zdrowej rywalizacji. Wydarzenie promuje rozgrywki sieciowe, jako nowoczesną i rozwijającą się w szybkim tempie dziedzinę sportu.
,,Obudź w sobie geniusza – warsztaty kreatywności dla dzieci w wieku 10-12 lat” to następny zwycięski projekt. Dzięki zajęciom warsztatowym dzieci mają możliwość spędzania czasu z rodzicami, zintegrowania się ze sobą, rozwijania twórczego i kreatywnego myślenia oraz poznania technik usprawniających proces nauki. Pomysł ten ma pobudzić ciekawość i zmotywować dzieci do planowania własnych działań, w szczególności przygotowania do obowiązków szkolnych.
Z kolei ,,Integracyjny teatralny projekt Samotność wśród ludzi” ma na celu aktywizować cudzoziemców i rozpocząć dialog z lokalną społecznością. Jednak najważniejsza w nim jest integracja osób w różnym wieku, odmiennej narodowości oraz płci. Wszystko to jest możliwe, dzięki powstaniu teatru zrzeszającemu migrantów oraz osoby pasjonujące się sztuką.
Ostatni nagrodzony projekt to ,,Baśniowa kraina integracji”. Jego bohaterami są osoby upośledzone, które wspólnie przeczytają książki zawierające legendy ziemi wronieckiej i odtworzą opisane w nich sceny. Założeniem projektu jest przełamanie stereotypowego postrzegania osób niepełnosprawnych.
Akcja grantowa firmy Amica wystartowała po raz pierwszy w 2017 roku. Dotychczas odbyły się już cztery edycje konkursu. Granty mają na celu wesprzeć ciekawe inicjatywy społeczne, zgłaszane w formie projektów. Jury ocenia m.in. siłę ich pozytywnego wpływu na codzienne życie lokalnej społeczności. Dzięki konkursowi osoby mające głowę pełną ciekawych pomysłów jak poprawić warunki życia lokalnego, ale nie mające pieniędzy na ich realizację mają świetną okazję do podzielenia się nimi i ich sfinansowania. Działania w ramach nagrodzonych projektów rozpoczną się jeszcze w roku 2020.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.