Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR organizujące konkurs Innovation 2020 nominowało Grupę Amica w kategorii CSR za projekt „Amica for others”. W gronie wyjątkowych inicjatyw znalazły się niestosowane wcześniej działania uwzględniające interesy społeczne lub ochronę środowiska, które spotykają się z pozytywnym odbiorem konsumentów i pracowników.
W konkursie Innovation 2020 wyróżniane są firmy m.in. za działania marketingowe. Kapituła wybierze teraz zwycięzców spośród nominowanych, biorąc pod uwagę innowacyjne rozwiązania, odważne projekty, świeże idee, zaspokojenie niedostrzeżonej dotąd potrzeby.
„Amica for Others” to kampania mająca na celu uwrażliwienie konsumentów na problemy ogólnospołeczne. Pierwsza część promowała nawiązywanie spontanicznych więzi międzyludzkich w niesprzyjającej temu współczesnej rzeczywistości, druga zwracała uwagę na obecność mniejszości ukraińskiej w polskim społeczeństwie.
- Wszyscy żyjemy w niesamowitym pędzie, co powoduje, że otaczający nas ludzie znikają z naszego horyzontu. W ramach projektu „Amica for others” chcemy zmieniać naszą codzienność na lepsze, poczynając od relacji z osobami mieszkającymi drzwi obok. W poprzedniej edycji skupiliśmy się na osobach starszych i ich osamotnieniu, w drugiej odsłonie wskazaliśmy na niemal milionową rzeszę niewidzialnych sąsiadów, jakimi są imigranci z Ukrainy, którzy pracują z nami żyjąc z dala od domu i najbliższych. Epidemia, która tak bardzo zmieniła nasze życie, wpłynęła też na kształt projektu. W obecnej edycji skupiamy się na niesieniu pomocy placówkom medycznym w całym kraju, ale i zachęcamy na naszych kanałach w mediach społecznościowych do wsparcia ludzi żyjących obok nas- mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.
W drugiej odsłonie projektu „Amica for others”, największy polski producent sprzętu AGD zwrócił uwagę na problem, z jakim borykają się imigranci, którzy pracują w Polsce. Setki tysięcy osób z Ukrainy dostrzegło szansę na poprawę jakości swego życia w Polsce. Będąc daleko od swych rodzin zmagają się jednak z samotnością. Ukraińcy dla części Polaków stali się niewidzialni.
W czasie epidemii projekt uległ transformacji. Trzecia edycja jest odpowiedzią Amiki na skomplikowaną rzeczywistość, w której zmagamy się z izolacją społeczną. Firma zaangażowała się w działania pomocowe na terenie całego kraju. Aktywizuje również rzeszę osób w mediach społecznościowych, aby dostrzegli i wsparli ludzi obok siebie.
Uroczysta gala w formule online jest zaplanowana na 1. czerwca, nastąpi wówczas wręczenie nagród. Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez kapitułę konkursu składającą się z ekspertów ds. marketingu zrzeszonych w SAR. Obok Amiki nominację za projekt otrzymała agencja C108, która jest odpowiedzialna za koncept i realizację.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.