„Dubla nie będzie” – Amica wspiera kolejną kampanię społeczną organizowaną przez „Kwiat Kobiecości”

logo amica 2 net pr
CSR
05 października 2020

Grupa Amica została partnerem szóstej odsłony Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej Diagnostyka Jajnika pod hasłem: „Dubla nie będzie”. Jak co roku za jej organizację odpowiada „Kwiat Kobiecości”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości w kwestii profilaktyki, diagnozowania i leczenia raka jajnika, a jej ambasadorką została aktorka Anna Dereszowska. W czasie kampanii, która ruszyła 28 września 2020 r., każda kobieta będzie mogła skorzystać z wybranego, bezpłatnego lub częściowo odpłatnego zestawu badań w wybranych placówkach w Polsce.

Prawidłowa i sprawna diagnostyka raka jajnika w tym roku jest jeszcze bardziej utrudniona z uwagi na trwającą od marca pandemię, przez co ograniczony został kontakt z lekarzami, a uwaga opinii publicznej skierowana jest przede wszystkim na walkę z koronawirusem. Panuje mylne wrażenie występowania tylko jednego zagrożenia dla zdrowia i życia.  Dlatego w tegorocznej edycji akcji organizatorzy nie tylko przypominają o profilaktyce, ale też koncentrują działania kampanijne na edukacji i informowaniu o konieczności poprawy jakości diagnostyki.

W czasie trwania kampanii, aż do 31.10.2020 r., każda kobieta będzie mogła skorzystać z wybranego, bezpłatnego lub częściowo odpłatnego zestawu badań w wybranych placówkach w Polsce. Pełna lista instytucji medycznych jest dostępna na stronie internetowej https://diagnostykajajnika.pl/zbadaj-sie/.

 – Trwa pandemia i niestety kobiety z obawy przed koronawirusem rzadziej chodzą do lekarza. Narzekają też na teleporady i utrudniony dostęp do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Niestety grozi to wzrostem liczby kobiet, których rokowania na skuteczne leczenie znacznie się zmniejszą. Apelujemy więc, żeby nie odpuszczać badań profilaktycznych, bo za jakiś czas skończy się pandemia koronawirusa, ale za to będziemy mieć poważne problemy ze zdrowiem z innych powodów – mówi Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.

Właśnie z tego powodu tegoroczna kampania przygotowana przez „Kwiat Kobiecości” ma zdecydowanie mocniejszy przekaz, biorąc pod uwagę dotychczasowe działania organizacji. Kampania „Dubla nie będzie” opiera się na radiowych i telewizyjnych spotach nakręconych w czterech gatunkach filmowych: horror, dramat, tragedia i thriller. W akcję zaangażowała się Anna Dereszowska, która jako 9-letnia dziewczynka doświadczyła straty mamy z powodu nowotworu jajnika. Popularna aktorka w spotach kampanii apeluje: „Ten horror dzieje się naprawdę, co roku na raka jajnika umiera 2,5 tysiąca kobiet. Nie bądź jedną z nich. Badaj się regularnie, bo w prawdziwym życiu dubla nie będzie”.

Szósta już edycja kampanii zorganizowanej przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości ma zwrócić uwagę na rolę, jaką w diagnostyce raka jajnika odgrywa lekarz pierwszego kontaktu i trafnie postawiona pierwsza diagnoza. Organizatorom zależy, by uwrażliwić kobiety na to, jak ważne jest wczesne wykrycie i trafne zdiagnozowanie tej choroby.

­– Grupa Amica od lat wspiera organizację „Kwiat Kobiecości”. W dobie pandemii koronawirusa działania profilaktyczne i ich nagłośnienie są szczególnie ważne. Na raka jajnika może zachorować kobieta w każdym wieku, statystyki mówią, że najwięcej przypadków notuje się wśród pań w wieku 40-70 lat i niestety u około 70% chorych jest on rozpoznawany zbyt późno. Kampania „Dubla nie będzie” w mocny sposób  uświadamia kobietom, że podstawą zdrowia jest profilaktyka. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna kampania sprowokuje kobiety do większej troski o swoje zdrowie. Włączamy się w tę akurat akcję między innymi dlatego, że trudno nie podzielić tej dosadnej opinii, że w życiu dubla nie będzie – mówi Malwina Frydrychowicz z Grupy Amica.

„Kwiat Kobiecości” powstał z inicjatywy Idy Karpińskiej, w tym roku mija już 13 lat jej działań na rzecz profilaktyki, zdrowia Polek i przełamywania tabu, jakim jest mówienie o chorobach nowotworowych narządów rodnych kobiet. Grupa Amica brała udział już w kilku akcjach prowadzonych przez tę organizację.

­– Niezmiernie się cieszę, że tak wiele osób z całej Polski dołączyło do mnie, by pomóc w nagłośnieniu problemu, jakim jest rak jajnika w naszym kraju. Dzięki właśnie takim ludziom Kwiat Kobiecości mógł powstać i zacząć działać na taką skalę! – mówi prezes Ida Karpińska.


Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2019 r. największy polski producent AGD po raz pierwszy w historii osiągnął roczne przychody przekraczające 3 miliardy złotych.

KK_Diagnostyka_pion.png

KK_Diagnostyka_pion.png (2,9 MB)

KK_Diagnostyka_Jajnika_poziom.png

KK_Diagnostyka_Jajnika_poziom.png (1,9 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.