Niesienie wsparcia i pomocy ludziom w potrzebie jest wpisane w DNA Grupy Amica. Na prośbę wójta gminy Porąbka Pawła Zemanka, producent sprzętu AGD przekazał darowiznę dwóm rodzinom, które w wyniku pożaru straciły dach nad głową.
Ostatnie miesiące w dyskursie społecznym zdecydowanie zdominowała tematyka pandemii koronawrusa, lecz każdego dnia dzieją się ludzkie tragedie, zupełnie niezwiązane z COVID-19. W ostatnim czasie z prawdziwym dramatem zmagają się dwie rodziny z miejscowości Kobiernice w województwie śląskim, którym szalejący ogień odebrał dobytek życia i dach nad głową.
W związku z bardzo trudną sytuacją poszkodowanych mieszkańców Kobiernic, wójt gminy Porąbka – Paweł Zemanek zwrócił się do Grupy Amica z prośbą o wsparcie dla pogorzelców.
– Serdeczne słowa uznania i ogromne podziękowania kierujemy do Pana Henryka Szlachetki, dyrektora ds. organizacji i bezpieczeństwa AMICA S.A. Pan Dyrektor już w pierwszym etapie rozmów, zapewnił, że poszkodowane rodziny otrzymają wsparcie. Nie spodziewaliśmy się, że wsparcie będzie aż tak duże! Cieszymy się, że pomimo ciężkiej sytuacji ekonomicznej, wynikającej z trwającej pandemii, polska firma w obliczu tragedii, jest blisko ludzi potrzebujących – mówi Paweł Zemanek, wójt gminy Porąbka.
Do potrzebujących rodzin trafił sprzęt AGD marki Amica – pralki, chłodziarko-zamrażarki oraz kuchnie wolnostojące. 18 listopada Paweł Zemanek przekazał sprzęt poszkodowanym.
– Grupa Amica od wielu lat stara się pomagać potrzebującym. Również tym razem, w obliczu ogromnej, ludzkiej tragedii, jaką jest utrata domu w pożarze, bez wahania zdecydowaliśmy się pomóc pogorzelcom. Wierzymy, że przekazany sprzęt, choć w niewielkim stopniu ułatwi im codzienne życie – mówi Henryk Szlachetka, dyrektor ds. organizacji i bezpieczeństwa Amica Spółka Akcyjna.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2019 r. największy polski producent AGD po raz pierwszy w historii osiągnął roczne przychody przekraczające 3 miliardy złotych.