Jak dzielić się domowymi obowiązkami, gdy nasze mieszkania zamieniają się w biura do pracy zdalnej lub nauki online? W natłoku spraw i niekończącej się listy zadań, marka Amica wraz z Fundacją Share the Care rusza z kampanią “Wspólny dom = wspólne obowiązki”. Akcja zachęca do odpowiedzialnego dzielenia się domowymi pracami, by móc wspólnie cieszyć się czasem wolnym i pielęgnować więzi rodzinne.
Zrób swoje i ciesz się wspólnym czasem z rodziną
Według badań "Życie kobiet i mężczyzn w Europie” Głównego Urzędu Statystycznego w polskich domach to kobiety najczęściej zajmują się dziećmi, gotują i wykonują prace domowe. Taka jednoosobowa odpowiedzialność może negatywnie wpływać na ich życie zawodowe, szczególnie w czasach trwającej pandemii. Niesprawiedliwy podział obowiązków to wciąż główny powód kłótni domowników, zarówno wśród rodziców, jak i najmłodszych. Sprzątanie, gotowanie i pranie mogą być przyjemniejsze niż codzienne dyskusje o to co, kto, kiedy ma zrobić. Współpraca marki Amica z Fundacją Share the Care zachęca do wprowadzenia nowych nawyków w swoich domach.
Wspólne obowiązki nową codziennością całej rodziny
Badania wskazują, że dzieci, które w wieku 3 lub 4 lat zaczęły pomagać rodzicom w obowiązkach domowych, miały lepsze relacje z rodziną i przyjaciółmi, osiągały lepsze wyniki na studiach i miały większe szanse na sukces zawodowy. Były też bardziej samowystarczalne w porównaniu z tymi, które nie miały obowiązków domowych lub zaczęły je wykonywać jako nastolatki. Zaproszenie całej rodziny do zajmowania się domem nie musi być niechcianym przymusem – możemy zamienić to w świetną zabawę dla każdego!
Kampania “Wspólny dom = wspólne obowiązki” to zachęcenie do wspólnej pracy i dzielenia się codziennymi, domowymi obowiązkami.
– Świat się zmienia. Warto kwestionować stereotypy płciowe, aby dążyć do prawdziwego partnerstwa w rodzinach. Marki funkcjonujące w przestrzeni społecznej mają w tym procesie do odegrania niebagatelną rolę, dlatego w naszej komunikacji pokazujemy wszystkich domowników zaangażowanych w obowiązki domowe. Panowie odkrywają, że umieją gotować oraz że pranie nie jest takie trudne. Dzieci, pomagając w gotowaniu, pieczeniu, zmywaniu i sprzątaniu, uczą się odpowiedzialności za wspólny dom. Ważny jest też aspekt psychologiczny: udział wszystkich domowników w pracach domowych dobrze wpływa na relacje między nimi i buduje świadomość tego, że każdy jest ważny – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menadżer do spraw komunikacji marki Amica.
#teamrodzina i praca zespołowa mają znaczenie!
Rozdzielenie pracy wśród dorosłych i dzieci to szybsze zrealizowanie obowiązków i więcej czasu na wspólne przyjemności! Gdy dzielimy się domowymi obowiązkami, pomocne okazują się sprzęty, których obsługa jest prosta, ponieważ wtedy rodzinne gotowanie czy sprzątanie staje się przyjemne. Marka Amica proponuje, by nowoczesne urządzenia AGD wykorzystać w domowej pracy zespołowej. Obowiązkowe zadania staną się w ten sposób zupełnie bezproblemowe!
Kampania potrwa od 13 kwietnia do 30 czerwca br. W tym czasie inicjatorzy akcji przybliżą nam między innymi historie rodzin, które wprowadziły lub chcą wprowadzić równy podział obowiązków. Poznamy również porady ekspertów, którzy zachęcą do wprowadzenia pozytywnych zmian w swoich domach. Historie, artykuły i materiały akcji “Wspólny dom = wspólne obowiązki” znajdziemy na specjalnej podstronie na www.teamrodzina.pl, w krótkim spocie reklamowym oraz w mediach społecznościowych marki Amica i Fundacji Share the Care.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2020 r. największy polski producent AGD po raz drugi w historii osiągnął roczne przychody przekraczające 3 miliardy złotych.