Program preinkubacji studenckiej i wyzwań projektowych w Grupie Amica wchodzi w decydującą fazę. Po kilku miesiącach szkoleń, warsztatów i konsultacji jego uczestnicy, czyli studenci poznańskich uczelni, przystąpili do prezentacji swoich pomysłów na biznesowe usprawnienia w działalności firmy. W następnym kroku rozpoczną prace nad konkretnymi projektami. To pierwszy tego typu program w Polsce oparty na koncepcji „korporacyjnego preinkubatora”, który Grupa Amica realizuje we współpracy z Fundacją na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów
Oficjalna inauguracja projektu odbyła się 28 października 2021 roku. Zakwalifikowani uczestnicy przez kolejne miesiące rozwijali swoje umiejętności pod okiem ekspertów z Grupa Amica i Fundacji, w tym osób reprezentujących poznańskie uniwersytety. Studenci wzięli udział w warsztatach i szkoleniach z Design Thinking, narzędzi pracy projektowej, analizy słabych i mocnych stron firmy metodą SWOT, a także analizy własnych umiejętności. W ramach programu odbywały się liczne konsultacje z tutorami, podczas których dyskutowano pomysły na praktyczne wdrożenia w firmie. 11 lutego uczestnicy zaprezentowali je przed jury w ramach tzw. Gate I, czyli pierwszej bramki spośród trzech zaplanowanych.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych efektów programu. Uczestnicy zgodnie twierdzą, że rozwijają swoje umiejętności analityczne, logicznego myślenia, uczą się zarządzania czasem i projektem, ale też chłoną przekazywaną wiedzę i budują pewność siebie. Niektórzy przyznają także, że dzięki udziałowi w programie dostrzegli w sobie pewne cechy, które mogą rozwijać, czyniąc z nich swoje atuty w przyszłej pracy zawodowej – zauważa dr Adam Weinert, prezes Rady Fundacji na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów, i dodaje: – Naszym wspólnym programem budujemy zupełnie nową jakość we współpracy nauki, biznesu i trzeciego sektora. W nowym modelu to korporacja staje się podmiotem odpowiedzialnym za prowadzenie procesu preinkubacji.
Jak wskazuje dr Marcin Bielicki, ekspert ds. preinkubacji i innowacji w Fundacji, do najważniejszych celów realizowanych z zastosowaniem preinkubacji należą outsourcing działalności badawczo-rozwojowej, którą w tym przypadku realizują uczestnicy ze wsparciem tutorów, rekrutacja i szkolenie utalentowanych studentów oraz całych zespołów projektowych, promowanie intraprzedsiębiorczości w organizacji oraz budowanie marki pracodawcy. Rozwiązanie jest nowatorskie nie tylko w Polsce, ale też za granicą, łącząc w sobie obszary CSRu, Employer Brandingu, HR, a w efekcie generując wartość wspólną dla studentów, jak i pracowników firmy.
– Przystępując do programu preinkubacji, postawiliśmy sobie dwa zasadnicze cele. Po pierwsze, chcieliśmy stworzyć przestrzeń do rozwoju dla młodych i ambitnych ludzi, którzy są głodni wiedzy i chcą zdobywać praktyczne doświadczenie w środowisku biznesowym. Jako jeden z większych pracodawców w regionie chętnie podejmujemy współpracę ze środowiskiem naukowym i dzielimy się wiedzą. Po drugie, jesteśmy bardzo ciekawi pomysłów i nowego spojrzenia, jakie młodzi ludzie mogą wnieść do naszej firmy i od których także my możemy wiele się nauczyć. Wzajemna inspiracja jest ogromną wartością tego projektu. Mam nadzieję, że z częścią uczestników spotkamy się na ścieżce zawodowej – wyjaśnia Maja Rutkowska, dyrektor HR w Grupie Amica.
Program preinkubacji potrwa do końca maja 2022 roku. Każdy zespół ma szansę zdobyć nagrody pieniężne, których łączna suma wynosi 21 tys. zł, a uczestnicy staną dodatkowo przed możliwością odbycia staży w spółkach Grupy Amica. W programie przewidziano również zwiedzanie fabryki firmy oraz Stadionu Poznań.
Więcej informacji na stronie: www.csv-student.pl/amica-program-preinkubacji/, a także social mediach: https://www.facebook.com/CSVstudent.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.