„Mamy EKOta na punkcie ekologii i oszczędności” – z takim motywem przewodnim startuje edukacyjna kampania marki Amica, której celem jest promocja proekologicznych zachowań wśród użytkowników sprzętu AGD. Kampania będzie skoncentrowana w przestrzeni online, wykorzystując kanały własne marki w mediach społecznościowych.
Czy program Eco w zmywarce, trwając długo, rzeczywiście zużywa więcej wody i energii? Kiedy najlepiej włączać zmywarkę? Czy najkorzystniej jest zmywać przy pełnym załadunku? Z takimi faktami i mitami w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej chce zmierzyć się marka Amica. Wykorzystując w dowcipny sposób postać EKO-ta, producent chce zwrócić uwagę na funkcje w zmywarkach oraz zachowania proekologiczne, które wymiernie mogą przełożyć się na oszczędności wody i energii. Powyższe działania są kontynuacją trwającej obecnie kampanii produktowej dotyczącej wielozadaniowych zmywarek.
Jest to pierwsza kategoria produktów, w których marka Amica zwraca uwagę na kwestie energooszczędności i ekologii. Planowane są już kolejne odsłony kampanii dotyczące wszystkich oferowanych kategorii. Wśród nich m.in. pralki - pod kątem prania ubrań z ekonomicznym użyciem wody i prądu, lodówki - jak przechowywać żywność, aby jej nie marnować, okapy - jak dbać o czyste powietrze podczas gotowania, a także wykorzystanie ciepła resztkowego w płytach indukcyjnych czy pieczenie w piekarniku na wielu poziomach jednocześnie.
- Nasze urządzenia charakteryzują się wszechstronnością, która pozwala rozwiązać wiele potrzeb użytkownika. Jedną z najbardziej istotnych jest obecnie kwestia świadomości ekologicznej. Chcemy pokazać funkcje naszych produktów w bardziej przystępny i zabawny sposób, wyróżniając się stylistyką oraz kolorystyką. Wszystko z przekazem naszego bohatera EKOta, który poprzez zabawę będzie uczyć naszych klientów, z jakich funkcji warto korzystać – mówi Małgorzata Fuszpaniak, menadżer ds. komunikacji kategorii marki Amica.
Przez najbliższe tygodnie w kanałach własnych marki w mediach społecznościowych będą pojawiać się materiały graficzne oraz krótkie filmiki animowane dotyczące takich kwestii jak: zmywanie ręczne kontra zmywanie przy pomocy zmywarki, korzyści wynikające z używania programu Eco czy urządzeń klasy energetycznej B. Wszystko, aby jeszcze bardziej uczulić konsumentów na kwestie pomocy dla planety, ale również… własnego portfela.
Oszczędnie i efektywnie
W trosce o środowisko naturalne Amica zastosowała w swoich zmywarkach szereg rozwiązań, które pozwalają w naszych czterech kątach oszczędzać wodę, prąd oraz czas. Wśród nich znajduje się wysoka klasa energetyczna B, mogąca dać w porównaniu z urządzeniami z klasą F nawet 231 darmowych cykli zmywania rocznie. Dzięki zastosowaniu specjalnego zbiornika ReWater Tank konsument może z kolei oszczędzić nawet 1,5 l wody przy każdym cyklu, co przekłada się na 500 litrów wody rocznie!
Zastosowanie programu Eco posiadającego specjalne parametry w znaczący sposób przyczynia się do ograniczenia zużycia wody (o 42%) oraz prądu (o 40%). Gdy dodamy do tego energooszczędne suszenie naczyń z funkcją OpenDry oraz wskaźnik przybliżonego zużycia wody i prądu dla każdego programu zmywania - EcoBar, otrzymamy duży pakiet korzyści, który dołoży swoją małą cegiełkę do polepszenia losu naszej planety.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.