Zmywanie może być źródłem oszczędności dzięki nowoczesnym zmywarkom – tak przekonuje producent sprzętu AGD, Grupa Amica. Nowa odsłona kampanii, którą zainicjowano wiosną w social mediach marki, edukuje konsumentów w zakresie ekologii i energooszczędności dzięki cennym poradom EKOta. Postać dowcipnego kocura posiadającego szeroką wiedzę z zakresu ekologii i funkcjonalnych rozwiązań znów zagości w kanałach własnych marki.
Czy wiecie, kiedy najlepiej uruchomić zmywarkę, jak zużyć mniej wody, i który z dostępnych programów zmywania pozwala skutecznie oszczędzać wodę i energię? Na te pytania chce w przystępny sposób odpowiadać wiodący producent energooszczędnych i wielofunkcyjnych zmywarek, Grupa Amica. Producent uruchomił nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Bądź przEKOtem oszczędzania”, która ma na celu promowanie trendu na świadome oszczędzanie zasobów naturalnych i energetycznych. Jak podkreśla producent, to co dobre dla środowiska, jest dobre również dla użytkownika i jego domowego budżetu.
– Projektujemy sprzęt AGD, który odpowiada na szereg problemów i potrzeb użytkowników. Wykorzystując nowoczesne technologie, możemy nie tylko ułatwiać naszym klientom wykonywanie wielu codziennych zadań, ale też pomagać im w zaoszczędzeniu czasu, pieniędzy czy zasobów. Nasza kampania mówi zarówno o korzyściach bezpośrednich, dla portfela, jak i dla środowiska naturalnego. Chcemy przyczyniać się do wzrostu świadomości ekologicznej i do rozwoju pozytywnych nawyków dzięki edukowaniu w przystępny sposób – jak choćby w kampanii „Przechowuję, nie marnuję”, czy właśnie w tym projekcie – mówi Małgorzata Fuszpaniak manager ds. komunikacji kategorii marki Amica.
W trosce o środowisko, EKOt będzie doradzał wszystkim obserwującym profile producenta w mediach społecznościowych, z jakich funkcjonalności zmywarek korzystać, by lepiej oszczędzać wodę czy energię elektryczną. W obniżeniu rachunków pomagają przede wszystkim wysoka klasa energetyczna B, dzięki której zmywarka zużywa 39% mniej energii w stosunku do sprzętu klasy F, a także specjalny zbiornik ReWater Tank – umożliwia on higieniczne przechowywanie wody z ostatniego płukania umytych naczyń i ponowne jej wykorzystanie w kolejnym cyklu, co pozwala zaoszczędzić nawet 500 l wody rocznie. Producent edukuje również w zakresie korzystania z programu Eco, udowadniając, że mimo długiego czasu trwania, ogranicza zużycie wody o 42% i prądu o 40% w stosunku do intensywnych programów zmywania.
Oprócz wyróżniających się stylistyką i zielonym kolorem postów z bohaterem kampanii, dla marki zostały przygotowane statyczne i animowane bannery przedstawiające poszczególne funkcjonalności sprzętów, a także materiały wideo na kanale YouTube Amica AGD.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.