Eksplozja smaków i aromatów na warsztatach Amica „Azjatycki street food”

04 października 2022

Jak przyrządzić schab po japońsku? Pikle do wietnamskich kanapek? Jak osiągnąć idealnie wyważony, słodko-kwaśny, a jednocześnie odpowiednio pikantny smak dania? Może wydawać się to trudne, lecz wcale takie nie jest, o czym przekonali się uczestnicy warsztatów „Azjatycki street food”, które niedawno odbyły się w showroomie Amica.

Proste i szybkie w przygotowaniu potrawy dostępne w barach oraz u ulicznych sprzedawców (tzw. street food) w krajach Azji w niczym nie przypominają typowo europejskiego fast foodu. Dania kuchni tajskiej, wietnamskiej czy japońskiej eksplodują bogactwem smaków i aromatów, a przy tym zawierają dużo świeżych, wartościowych składników – ziół, warzyw, kiełków czy orzechów. Z tych składników uczestnicty warsztatów „Azjatycki street food” w showroomie Amica w Poznaniu przygotowali szereg dań, które tylko pozornie wydają się skomplikowane i trudne w przygotowaniu. Bułeczki Banh Mi, makaron Pad Thai, japoński burger tonkatsu i ostro-kwaśna zupa Tom Kha – choć te nazwy brzmią egzotycznie, jak potrawy osiągalne dla co najmniej średnio zaawansowanych szefów kuchni, wszyscy poradzili sobie z nimi z łatwością, co okazało się w ubiegły czwartek.

Eksplozja smaków

Zaczęliśmy od przygotowania piklowanych warzyw, które w słodko-octowej zalewie czekały na wietnamskie bułeczki Bahn Mi – serwowane w bagietce, z pasztetem lub tofu. Jednak zanim przygotowaliśmy to jedno z najpopularniejszych dań typu street food na świecie, na pierwszy ogień poszła pasta Tom Kha z korzenia galangalu i trawy cytrynowej. Dodana do garnka z gęstym i aromatycznym mlekiem kokosowym, do tego kolejne składniki, dosłownie kilka minut gotowania i zupa gotowa! Japoński burger tonkatsu z marynowaną kapustą i sosem hoisin był najbardziej wymagającym daniem pod względem ilości składników i trudności… zjedzenia. Idealnie chrupiący dzięki panierce panko schab oraz kapusta zamarynowana w specjalnym sosie sojowo-sezamowym na bazie majonezu, lekko pikantna dzięki dodaniu świeżego imbiru i czosnku, aż prosiły się, by nie szczędzić świeżych ziół – pewnej sztuki wymagało jednak zmieszczenie wszystkiego między dwoma kawałkami bułki. Na szczęście się udało, można było zatem przejść do gotowania makaronu ryżowego do Pad Thai. O smaku tego błyskawicznego dania decyduje pasta z tamaryndowca i właściwa kolejność składników. Sos, olej, mięso, jajko, makaron, znowu sos, kiełki, pokrojona papryczka chilli, na talerz, więcej kiełków… Na koniec posiekane orzeszki i kolendra, skropienie limonką… Uff, gotowe. Pod okiem zawodowych szefów kuchni wszystko szło gładko, a by nabrać w domu wprawy i niczego nie zapomnieć, uczestnicy dostali na zakończenie booklety z przepisami.

Przestrzeń do eksperymentów

Czego można spodziewać się po warsztatach kulinarnych Amica? Z pewnością dobrej atmosfery oraz ludzi otwartych na różne smaki. Bartłomiej Wrzesiński oraz Kacper Sobkiewicz są energetycznym duetem prowadzącym grupy adeptów gotowania przez meandry tej jakże przyjemnej sztuki. Przeszło 3 godziny świetnej zabawy, rozmów o jedzeniu (nie tylko tym azjatyckim!), próbowania i smakowania, a przy okazji możliwość sprawdzania wielofunkcyjnych sprzętów grzejnych, które dostępne są dla uczestników warsztatów w nowoczesnym showroomie. Tych, którzy czują niedosyt azjatyckich smaków, oraz wszystkich, którzy jeszcze nie mieli okazji przekonać się o bogactwie aromatów tej kuchni, zainteresować może październikowe spotkanie wokół zup ramen i pho lub warsztaty sushi w listopadzie. Natomiast w programie do końca roku jeszcze wiele innych, równie ciekawych spotkań – pełen program warsztatów i rejestracja dostępne są na stronie warsztaty.amica.pl.


Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

warsztaty streetfood-select-16 (15.9 MB)

warsztaty streetfood-select-19 (9.2 MB)

warsztaty streetfood-select-21 (9.0 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.