Nieprzerwanie od 1979 roku, 16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. Ma on na celu pogłębienie świadomości związanej z globalnymi problemami żywnościowymi i wzmocnieniem poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem. Taki sam cel przyświeca projektowi edukacyjnemu „Lodówka na Medal”, w który zaangażowała się Grupa Amica we współpracy z Bankiem Żywności SOS w Warszawie, Fundacją Santander Bank Polska SA oraz innymi partnerami z branży AGD.
W ramach projektu „Lodówka na Medal”, wiosną 2022 roku wyprodukowano specjalne tablice magnetyczne oraz zrealizowano warsztaty w szkołach, podczas których uczniowie uczyli się zasad odpowiedniego przechowywania żywności. Wówczas, wraz ze startem projektu zainaugurowano również grę online z samouczkiem w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności.
- Jednym z powodów marnowania żywności w gospodarstwach domowych jest jej nieprawidłowe przechowywanie. Najczęściej wyrzucane są produkty, które wymagają warunków chłodniczych, np. nabiał, wędliny, niektóre warzywa i owoce. Stąd pomysł na projekt „Lodówka na Medal”, w którym skupiamy się właśnie na tym urządzeniu – uczymy jak właściwie przechowywać żywność w lodówce. W tym celu przygotowaliśmy specjalną grę online, z której korzystać mogą zarówno dzieci, jak i dorośli. Dodatkowo, wolontariusze Fundacji Santander prowadzą warsztaty edukacyjne w wybranych szkołach podstawowych w całej Polsce – mówi Joanna Galek, Dyrektorka Banku Żywności SOS w Warszawie.
Grupa Amica od ponad trzech lat regularnie współpracuje z Bankami Żywności, a także prowadzi własną kampanię edukacyjną „Przechowuję, nie marnuję” i angażuje się w pomoc organizacjom zlokalizowanym na terenie całej Polski m.in. przekazując chłodziarko-zamrażarki. W obszarze społecznym natomiast, kontynuuje kampanię „Amica for others”, która skupia działania skierowane do seniorów, personelu medycznego oraz niosących pomoc potrzebującym.
Przykładem działań prowadzonych przez Grupę Amica w ramach projektu edukacyjnego „Lodówka na Medal” są również warsztaty nt. niemarnowania jedzenia, jego odpowiedniego przechowywania oraz właściwego odżywiania, przy jednoczesnej trosce o planetę. Jedne z nich, odbyły się podczas wrześniowej akcji „Wspólnie POZmieniajmy”. Wówczas, w warsztatach marki Amica odbywających się na poznańskiej Wildzie, licznie udział wzięły zarówno dzieci, młodzież, jak i seniorzy. Pokazuje to, że chęć poszerzania wiedzy w zakresie odżywiania i przechowywania jedzenia jest nadal niezwykle potrzebna, bez względu na wiek odbiorców.
- Marnowanie jedzenia niesie za sobą szereg skutków, zaczynając od ekonomicznych, poprzez ekologiczne, na etycznych kończąc. Wpływa ono nie tylko na poziom życia społecznego, ale również odzwierciedla stan naszej planety. Poprawa jakości życia to jeden z elementów, który doskonale wpisuje się w wartości Grupy Amica i który konsekwentnie realizujemy. Projekt „Lodówka na Medal” to jeden z przykładów naszej działalności w tym zakresie, a naszym celem jest dotarcie do wszystkich osób – niezależnie od wieku – które mogą być zupełnie nieświadome skali tego problemu - mówi Anna Rakowska, menedżerka ds. projektów pracowniczych i społecznych.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.