Październik miesiącem zdrowia w Grupie Amica

IMG 1290
CSR
27 października 2023

Kształtowanie dobrych nawyków, profilaktyka zdrowotna i badania w ramach programu AmiCare – to przykładowe działania, regularnie podejmowane przez markę Amica na rzecz zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników. W trakcie trwającego Miesiąca Świadomości Raka Piersi firma zorganizowała badania radiologiczne USG sutka (piersi) oraz warsztaty z zakresu instruktażu samobadania piersi.

W ramach odbywających się w Grupie Amica październikowych Dni Zdrowia, kontynuowane były również badania dopplera tętnic szyjnych i kończyn dolnych, a także USG serca. Była to także okazja do wykonania pierwszych badań endokrynologicznych – zarówno konsultacji lekarskich, jak i badań USG tarczycy. Oprócz tego, kilka dni wcześniej, pracownicy mieli możliwość sprawdzenia poziomu TSH we krwi.

Co trzecia osoba chorująca na raka piersi dowiaduje się o tym fakcie zdecydowanie za późno. Niestety, świadomość społeczna w tym zakresie nadal jest za niska, a wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że problem ten może dotyczyć również ich. Mając na uwadze dobro naszych pracowników, regularnie organizujemy badania profilaktyczne oraz instruktaż samobadania piersi. Ostatnia edycja tego przedsięwzięcia odbyła się w ważnym i symbolicznym momencie, jakim jest Miesiąc Świadomości Raka Piersi – wyjaśnia Anna Rakowska, menedżerka ds. projektów pracowniczych i społecznych.

Październik Miesiącem Świadomości Raka Piersi

Badania profilaktyczne raka piersi dla pracowników Grupy Amica odbywają się cyklicznie w przychodni AmiMed. Również tutaj mają miejsce warsztaty samobadania prowadzone przez doświadczone położne. Jak wskazują eksperci, regularne korzystanie z prostych metod samodzielnego badania piersi pozwala wyczuć łagodne guzki o średnicy około 1 centymetra, co umożliwia rozpoczęcie leczenia w odpowiednim czasie. Dzięki temu wykrywanych jest aż 80% przypadków zmian w piersi.

Miesiąc Świadomości Raka Piersi to międzynarodowa kampania zdrowotna organizowana od 1985 roku w celu zwiększenia świadomości tej choroby. Jak wskazują statystyki, rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet – każdego roku jest on diagnozowany u ponad 16 tys. Polek. Choroba ta dotyka również mężczyzn – w Polsce przybywa ok. 100 pacjentów rocznie.

Działania marki Amica w trosce o zdrowie pracowników

Badania i warsztaty samobadania są elementem programu AmiCare, który ma na celu poprawę zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników Grupy Amica. Od 2022 roku dzięki tej inicjatywie udało się przeprowadzić między innymi na terenie spółki szczegółowe badania kardiologiczne, onkologiczne, cytologiczne i mammograficzne – w których wzięło udział ponad 500 pracowników. Ponadto, w ramach programu AmiCare rodzice wraz z dziećmi mają możliwość skorzystania z warsztatów rozwojowych podnoszących umiejętności społeczne, emocjonalne, twórcze i komunikacyjne. Od 2020 roku Grupa Amica zapewnia swoim pracownikom i ich rodzinom bezpłatne i nielimitowane konsultacje psychologiczne. Pomoc psychologiczna jest udzielana w trzech gabinetach – we Wronkach, w Szamotułach oraz w Poznaniu.


Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

Badania 1

Badania 1 (2,3 MB)

Badania 2

Badania 2 (0,3 MB)

Badania 3

Badania 3 (0,4 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.