Wrzesień w Grupie Amica ponownie upłynął pod znakiem sportu, współpracy i pomagania. Zakończyła się kolejna edycja wyzwania Amica Group Sports Challenge, w którym pracownicy spółek z Polski i zagranicy połączyli siły, by wspólnym wysiłkiem wesprzeć potrzebujących. Efekt tegorocznej akcji to 53 548 pokonanych kilometrów. To tak, jakby uczestnicy wspólnie okrążyli Ziemię i ruszyli w dalszą podróż, dokładając jeszcze ponad 13 000 km!
Każdy krok i obrót koła miał znaczenie – sportowa aktywność została zamieniona na realną pomoc finansową. W sumie zebrano 58 838 zł, a dodatkowe 7 300 zł wpłynęło ze sprzedaży okolicznościowych koszulek.
Zebrane środki trafią do:
Rekordowe wyniki sportowe
Nie zabrakło sportowych emocji i imponujących wyników. Najdłuższy dystans całej rywalizacji pokonała na rowerze Daria Kulczewska, która przejechała na rowerze 3 030 km, co oznacza średnio ponad 100 km każdego dnia!
Wśród piechurów wyróżniła się Hayley Ward – z wynikiem 778 km, czyli około 26 km dziennie. Anna Muszyńska, najlepsza biegaczka, uzyskała 621 km (21 km dziennie), a Katarzyna Wytrykus w kategorii jazdy na rolkach osiągnęła 950 km (32 km dziennie)!
Wśród mężczyzn najwyższe wyniki należały do Adama Kubasika – 2 350 km na rowerze (78 km dziennie), Marka Ołdakowskiego – 502 km w biegu (17 km dziennie) i Vesy Seppänena – 304 km w chodzeniu (10 km dziennie).
To liczby, które najlepiej pokazują skalę determinacji uczestników i ich zaangażowanie w pomoc innym.
Tradycyjnie w rywalizacji uczestniczyły zespoły ze wszystkich spółek Grupy Amica, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. W klasyfikacji spółek zwyciężyła CDA z Wielkiej Brytanii, która jako beneficjenta wskazała Fundację Sands. W dwóch konkurencjach najwyższe miejsca na podium zajęli przedstawiciele spółek zagranicznych – Hayley Ward (chodzenie kobiet) i Vesa Seppänen (chodzenie mężczyzn).
20 października podczas wspólnego spotkania ogłoszono zwycięzców i przekazano wsparcie wybranym placówkom.
– Największą wartością tego wyzwania jest to, że razem – jako pracownicy Grupy Amica – możemy zrobić coś dobrego dla innych. Każdy z nas znalazł w sobie motywację, by pokonać dodatkowe kilometry, a świadomość, że ten wysiłek realnie pomaga potrzebującym, dodawała nam sił. Patrząc na zaangażowanie naszych koleżanek i kolegów, czuję ogromną dumę i wdzięczność – mówi Małgorzata Rutkowska, prezeska Fundacji Amicis.
Amica Group Sports Challenge 2025 po raz kolejny pokazało, że sport potrafi łączyć ludzi, inspirować do działania i nieść realną pomoc.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z prawie 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia prawie 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie.