Europa Zachodnia odpowiadała w roku 2016 za 35% sprzedaży Grupy Amica, a Polska za kolejne 31%. Dobrymi przykładami dbałości o wzrost sprzedaży na nowych mniejszych rynkach były targi na Węgrzech i w Słowenii, gdzie Amica mocno przyciągnęła uwagę konsumentów.
Na zorganizowanych z rozmachem na początku marca br. targach AGD w Budapeszcie („Kitchen Show”) nie mogło zabraknąć Amiki. Polski producent sprzętu AGD, obecny w ponad 50 krajach, zaprezentował szerokie portfolio swoich produktów: piekarniki, płyty gazowe i indukcyjne, okapy, zmywarki i kuchnie wolnostojące. Uwagę publiczności zwracała szczególnie ekskluzywna linii Amica IN., która otrzymała wiele prestiżowych nagród na najlepszy design m.in. Red Dot Design Award 2015. Warto podkreślić, że także na rynku węgierskim zróżnicowana oferta Amiki sprawia, iż zarówno osoby poszukujące sprzętów zaawansowanych technologicznie, jak i ceniące proste oraz funkcjonalne rozwiązania, znajdą urządzenia dopasowane do swoich potrzeb.
- Amica jest obecna na Węgrzech po długiej przerwie od 2014 roku. Jesteśmy już jednym z liczących się producentów w kategorii sprzętu grzejnego. Natomiast w Słowenii pojawiliśmy się w roku 2016, a od bieżącego roku mamy na tym rynku silnego lokalnego partnera dystrybucyjnego, z którym oprócz sprzętu grzejnego rozwijamy również sprzedaż sprzętu chłodniczego oraz pralek – powiedział Jarosław Drabarek, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Amica SA.
Zakończone 12 marca 56. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Domu w Ljubljanie (56th International Home Fair) przyciągnęły aż około 60 tys. zwiedzających, którzy mogli zapoznać się z ofertą 580 wystawców z 32 krajów.
- Naszym celem jest być aktywnym podmiotem marketingowo i sprzedażowo zarówno na nowych rynkach, w tym np. w większej Hiszpanii, jak również na naszych rynkach bazowych, jak Polska, Niemcy, Skandynawia, Wlk. Brytania czy Rosja – podkreślił Wiceprezes Drabarek.
O Grupie Kapitałowej Amica
Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się jakością, wyglądem i innowacyjnością.
Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży na ponad 50 rynkach zagranicznych. W okresie I-IV kw. 2016 r. Grupa Amica zanotowała blisko 2,5 mld PLN przychodów (+18% rdr) i wypracowała 201 mln PLN wyniku EBITDA (+9%) oraz 112 mln PLN zysku netto (+16%). Strategia HIT2023 zakłada osiągnięcie 5 mld PLN przychodów ze sprzedaży i wygenerowanie 9% marży EBITDA w roku 2023.
Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej czy Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa, CDA i Sideme. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r. tytułem Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.