Amica pozostaje zainteresowana marką Fagor

logo-amica-2.png
01 marca 2019

Po zawarciu przez grupę Amica 20 grudnia 2018 roku porozumienia ustalającego wstępne ramowe warunki transakcji nabycia praw do marki Fagor negocjacje w tej sprawie wkroczyły w fazę  wypracowania ostatecznych, satysfakcjonujących obie strony warunków współpracy.  

- Kontynuujemy rozmowy o możliwościach używania marki Fagor przez grupę Amica, a ich finalizacja – jeśli nastąpi – powinna mieć miejsce w najbliższych tygodniach  – mówi Piotr Skubel, prezes Amica Handel i Marketing i wiceprezes Grupy Amica.

Rynek hiszpański, na którym marka Fagor ma istotny potencjał sprzedażowy, jest jednym z obszarów ekspansji geograficznej grupy Amica i wpisuje się w realizację długookresowej strategii rozwoju największego polskiego producenta AGD.


O Grupie Kapitałowej Amica

Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się jakością, wyglądem i innowacyjnością.

Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych przychodów dzięki sprzedaży na blisko 60 rynkach zagranicznych. Strategia HIT2023 zakłada osiągnięcie ponad 1 mld EUR przychodów ze sprzedaży i wygenerowanie 9% marży EBITDA w roku 2023.

Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa i CDA. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r. tytułem Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.