Organizacja “Kwiat Kobiecości” już po raz piąty rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną “Diagnostyka Jajnika”. Jej start zaplanowano na 14 listopada 2019 r. Tegoroczna edycja, pod hasłem: „#OBSERWUJ - i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!”, ma na celu zachęcenie kobiet do uważnej obserwacji swojego ciała i zmian w nim zachodzących. Akcję aktywnie wspiera Amica – producent dużego i małego sprzętu AGD.
Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości chce zwrócić uwagę na rolę, jaką w profilaktyce nowotworu jajnika pełni stała obserwacja własnego ciała. Głównym celem tegorocznej odsłony akcji jest wzbudzenie w kobietach nawyku reagowania na sygnały, które daje organizm. Dzięki wsparciu finansowemu m.in. marki Amica możliwe będzie przeprowadzenie akcji specjalnych, w tym udostępnienie bezpłatnych badań dla kobiet w całej Polsce oraz szeroka promocja kampanii w mediach.
– Na raka jajnika co roku w Polsce zapada ok. 3500 kobiet. Jest to bardzo niebezpieczny przeciwnik, gdyż u około 70% chorych nowotwór jest rozpoznawany w zaawansowanym stadium, czyli na etapie pojawienia się przerzutów do miejsc oddalonych od jajnika. Zazwyczaj są to narządy zlokalizowane w jamie brzusznej i dlatego część objawów może sugerować schorzenie przewodu pokarmowego – mówi prof. Mariusz Bidziński, ginekolog, onkolog oraz ekspert kampanii „Diagnostyka Jajnika”.
W czasie trwania kampanii wybrane placówki medyczne będą umożliwiały wykonanie darmowych badań – USG przezpochwowych. Do tej pory do akcji włączyły się: Szpital Powiatowy w Chrzanowie, Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SPZOZ w Warszawie, Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach, Gabinety Lekarskie Łucka w Warszawie, Centrum Medyczne MEDICONCEPT we Wrocławiu, Poliklinika evi-MED nr 3 w Gdyni, Pro Creative Poradnia Lekarska, Ginekologia i Położnictwo – dr Bartłomiej Golański z Krakowa, Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie, Scanmed, NZOZ Przychodnia Lekarska SANUS z Zabrza.
W ramach kampanii Organizacja Kwiat Kobiecości powołała Radę Ekspertów, która obejmuje całość kampanijnych działań opieką merytoryczną oraz wystąpiła podczas konferencji prasowej 14 listopada 2019 r. w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej.
W kampanię zaangażowani są również ambasadorzy z poprzednich edycji akcji: Anna Dereszowska, Anna Korcz z córką Anną, Krystian i Maria Wieczorek oraz Magda Gessler.
Patronatem merytoryczny objęły kampanię: agencja badawcza IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników oraz Polska Unia Onkologii.
Kampania będzie trwała do 14 grudnia 2019 r.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.