Amica kolejny raz została doceniona za budowanie pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki poza granicami naszego kraju. Ambasada RP w Paryżu postanowiła ją wyróżnić w kategorii „Eksporterzy polscy do Francji”, patronat nad konkursem objęli Minister Spraw Zagranicznych oraz Minister Rozwoju.
Ambasador RP w Paryżu Tomasz Młynarski wręczył nagrodę dyrektorowi Amica Handel i Marketing Piotrowi Polanowskiemu i dyrektorowi francuskiej spółki córki Grupy Amica Christophe’owi Belmontowi podczas uroczystej Gali Polsko – Francuskiego Biznesu w 2019 r. Wybór laureatów w tym konkursie następuje w oparciu o dane dotyczące wielkości i dynamiki eksportu oraz zaangażowania inwestycyjnego nad Sekwaną.
Podczas gali ambasador Młynarski zwrócił uwagę, że polskie firmy są coraz bardziej zainteresowane rynkiem francuskim, a wartość wymiany handlowej rośnie systematycznie od wielu lat - obecnie przekracza 20 mld euro plasując Polskę wśród partnerów gospodarczych Francji wyżej niż choćby Rosję, Turcję czy Japonię.
Grupa Amica jest obecna na francuskim rynku od 2015 r., kiedy to nabyła 39,29 proc. akcji Sideme SA Societe Industrielle d’Equipement Moderne, pozostałe udziały weszły w jej posiadanie w 2017 r. Jest to pokłosie strategii HIT2023, która jest pierwszą długoterminową (10-letnią) strategią polskiej spółki publicznej. Jej wdrożenie w 2013 r. poskutkowało licznymi przejęciami m.in. Sideme we Francji oraz CDA w Wlk. Brytanii, a w tym roku zakupem licencji na duże AGD doskonale znanej w Hiszpanii marki - Fagor.
- Dalszy rozwój na rynkach zachodnich pozostaje niezmiennie jednym ze strategicznych celów Grupy Amica. Sideme SA Societe Industrielle d’Equipement Moderne to handlowa spółka z ponad 45-letnią historią, dystrybuująca sprzęt AGD do największych francuskich sieci sprzedaży. Po przejęciu w 2017 r. 100 procent jej akcji nasza pozycja na rynku francuskim zdecydowanie się umocniła. Dzięki temu, że jesteśmy właścicielem możemy stopniowo zwiększać udział produktów naszych własnych marek, zwłaszcza marki Amica, w jej ofercie. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wzrost naszych udziałów na rynku francuskim. Wyróżnienie, które przyznano nam już po raz drugi, a które miałem zaszczyt odebrać w imieniu Grupy Amica z rąk ambasadora, pokazuje jak trafiona jest strategia Grupy Amica. Wyróżnienie potwierdza także, że mamy coraz silniejszą pozycję na jednym z najcenniejszych w Europie rynków dla branży AGD, jakim jest Francja – mówi Polanowski.
Porównując rok 2018 do roku 2013 (bazowy dla strategii HIT2023), przychody Grupy Amica wzrosły o około 80 proc., a największym obszarem przychodowym stała się Europa Zachodnia, w tym Francja. Główną przewagą rynkową Grupy Amica jest wysoki stosunek jakości do ceny. Konsumenci w segmencie popularnym mogą też liczyć na wprowadzanie do urządzeń Grupy Amica kolejnych innowacyjnych i użytecznych rozwiązań.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.