Tygodnik Wprost po raz piąty ogłosił plebiscyt Orły Wprost, w którym nagradzani są liderzy biznesu z każdego województwa. 12 lutego br. w Poznaniu odbyła się uroczysta gala, podczas której wyróżnienie w imieniu Grupy Amica odebrała Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes Grupy Amica i prezes Amica Handel i Marketing.
Plebiscyt ma charakter ogólnopolski, jednak gale odbywają się w każdym województwie. Wielkopolska gala miała miejsce 12 lutego br. w Poznaniu. W imieniu firmy wyróżnienie odebrała Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes Grupy Amica oraz prezes Amica Handel i Marketing, która podziękowała tygodnikowi Wprost za kolejne, trzecie już wyróżnienie Grupy Amica w konkursie.
– Dziękuję w imieniu całego zespołu Grupy Amica za wyróżnienie Amiki w plebiscycie. Cieszymy się z niego, ponieważ każdego dnia wszyscy pracujemy na to, aby nasze wysokiej jakości produkty trafiały do klientów na 70 zagranicznych rynkach – mówiła Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes Grupy Amica i prezes Amica Handel i Marketing.
Do kogo kierowany jest plebiscyt Orły Wprost? Nagrody trafiają do firm, samorządów, wybitnych osobowości oraz projektów transgranicznych i ponadnarodowych. Pod uwagę brane są organizacje, które służą rozwojowi gospodarki zarówno regionu jak i kraju. Przedsiębiorstwa, samorządy, czy osoby w swych codziennych działaniach tworzą kształt Polski, jaką mamy dziś – taka właśnie jest Amica, która wspomaga kraj przez podejmowane decyzje i działania.
Laureaci nagrody Orły Wprost to przedsiębiorstwa, które m.in. osiągnęły największy średni zysk netto w ciągu ostatnich 3 lat, a także największy średni procentowy wzrost zysku netto. Co najważniejsze jednak, wytypowane przedsiębiorstwa mogą pochwalić się zasługami na rzecz swojej małej ojczyzny, którą jest województwo, w którym pracują.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.