Ze względu na decyzję władz Landu Brandenburgii, które przedłużyły obowiązywanie zakazu organizacji imprez masowych powyższej 5 tys. osób do 24. września br., co oznacza, iż coroczne berlińskie targi elektroniki użytkowej odbędą się w br. w zupełnie innej formie, Grupa Amica podjęła decyzję o rezygnacji z udziału w tegorocznej edycji.
Zarząd firmy podkreśla, że każda forma uczestnictwa – oprócz wirtualnej aktywności - w imprezach targowych na obecnym etapie sytuacji pandemicznej na całym świecie, mogłaby wiązać się z ryzykiem zarażenia koronowawirusem.
- Na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo naszych pracowników, klientów oraz gości. Udział w targach IFA, niezwykle popularnej imprezie w formule, którą znamy, a więc przyciągającej setki tysięcy odwiedzających i dającej możliwości bezpośrednich spotkań z klientami z całego świata, jest po prostu niemożliwy. Nawet w mocno okrojonej formule, niesie za sobą ryzyko. W naszym przypadku byłaby to już 11. wystawa IFA z rzędu, podczas której planowaliśmy podtrzymać komunikację naszej grupy bliskiej konsumentom na całym kontynencie. Ubolewamy nad zaistniałą globalną sytuacją pandemiczną. Rezygnacja z obecności na targach w tym roku wydaje się nam jedyną rozsądną decyzją. Liczymy, że za rok wszystko wróci do normy, zaś IFA 2021 ponownie będzie mogła przyciągnąć tłumy konsumentów oraz rzesze partnerów biznesowych – mówi Alina Jankowska-Brzóska, prezes Amica Handel i Marketing i wiceprezes Grupy Amica.
Międzynarodowa Wystawa Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD w Berlinie (IFA) to największa tego typu impreza na naszym kontynencie, która co roku przyciąga setki tysięcy osób zarówno z branży, jak i fascynatów technologii użytkowej.
Zarząd Grupy Amica stale monitoruje sytuację oraz podejmuje decyzje związane z prowadzeniem działalności w oparciu o pogłębione analizy. Firma dostosowuje się do niezwykłej sytuacji międzynarodowej wprowadzając liczne procedury i zabezpieczenia mające na celu minimalizowanie ryzyka oraz maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.