1 czerwca w formule online odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród konkursu Innovation 2020 organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Amica otrzymała aż dwie nagrody za innowacyjne działania produktowo-komunikacyjne: brązową nagrodę INNOVATION 2020 za skuteczne wdrożenie na rynek piekarnika OpenUp! oraz srebrną za kampanię CSR „Amica for others”.
Wdrożenie na rynek oraz działania komunikacyjne dotyczące piekarnika z funkcją OpenUp! zostały nagrodzone za innowacyjność podejścia. Jury doceniło nowoczesną funkcję zastosowaną w urządzeniu, która znacznie ułatwia życie użytkownikom. Proste, a jednocześnie bardzo nowatorskie rozwiązanie, dzięki któremu drzwiczki piekarnika otwierają się poprzez jedno dotknięcie, okazało się przełomowe i bardzo przypadło do gustu kapitule.
– Kto powiedział, że kampanie sprzętu AGD nie mogą być atrakcyjne? Nasz zespół marketingu udowodnił, że działa innowacyjnie i nietuzinkowo! Brąz i srebro w konkursie INNOVATION 2020 organizowanym przez SAR za kampanię piekarników z funkcją OpenUp! oraz odważny projekt CSR „Amica for others” – po raz pierwszy dla Amica – są tego jasnym dowodem. Dziękuję całemu zespołowi za pracę włożoną w obie kampanie – mówi Paweł Rydz, dyrektor ds. marketingu w Grupie Amica.
Warto podkreślić, że już sama nominacja do tak prestiżowego konkursu była dużym osiągnięciem. W pierwszej kolejności zgłoszenia poddawano szczegółowej ocenie i dopiero po uzyskaniu ściśle określonego pułapu głosów od jury złożonego z marketerów otrzymały nominacje.
Z kolei nagrodzona srebrem kampania CSR „Amica for others”, mająca na celu uwrażliwienie konsumentów na problemy ogólnospołeczne, została wyróżniona za odwagę i konsekwencję w komunikowaniu potrzeby otwierania się na bliskich-dalekich sąsiadów.
– Projekt „Amica for others” to wynik głębokich badań konsumenckich i pracy wielu osób. Analizowaliśmy liczne aspekty dotyczące dzisiejszego społeczeństwa. Samotność okazała się być jednym z tych kluczowych, na który chcieliśmy zwrócić uwagę w naszej kampanii. Cieszę się, że została doceniona, gdyż to kolejna szansa na to, aby komunikat trafił do wielu osób i został dostrzeżony. Dziękuję naszym Partnerom za ogromne zaangażowanie w ten projekt, w szczególności agencji C108. To nasz wspólny sukces – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki w Grupie Amica.
Konkurs Innovation 2020 to inicjatywa organizowana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, która wyróżnia firmy z zakresu marketingu i mediów. Jury nagradza poszczególne kampanie, biorąc pod uwagę takie aspekty jak: innowacyjne rozwiązania, odważne projekty, świeże idee, zaspokojenie niedostrzeżonej dotąd potrzeby.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.