Rada Nadzorcza największego polskiego producenta AGD pozytywnie zaopiniowała rekomendację Zarządu, aby do akcjonariuszy trafiły ponad 22,5 mln zł w formie dywidendy z zysku wypracowanego w roku 2019.
-Propozycja Zarządu wynika przede wszystkim z relatywnie optymistycznego rozwoju sytuacji w otoczeniu biznesowym, solidnego zysku roku 2019 i bezpiecznych wskaźników finansowych. Choć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. komunikowaliśmy, iż realny jest scenariusz zatrzymania całego zysku w spółce, o tyle dziś sytuacja pozwala na bardziej optymistyczne spojrzenie. Doceniamy wszystkich interesariuszy, dlatego pragniemy wynagrodzić również akcjonariuszy – wskazuje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.
-Wracamy do normalnego trybu pracy, oczywiście z zachowaniem wszelkich norm sanitarnych. Wracamy również do pełnych wynagrodzeń i pełnego czasu pracy. Co więcej, doceniamy lojalność i zaangażowanie naszych pracowników, którzy stanęli na wysokości zadania w trudnym czasie pandemii. Wypłacamy w formie nagrody różnicę między wynagrodzeniami obniżonymi na mocy kwietniowego porozumienia ze Związkiem Zawodowym i przedstawicielami pracowników a standardową ich wysokością – dodaje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.
W roku 2019 Grupa Amica zanotowała 3.023,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz wypracowała 222,5 mln zł wyniku EBITDA i 109,4 mln zł zysku netto. Dywidenda wypłacona w roku 2019 (z zysku roku 2018) wyniosła 4 zł na akcję, a w roku 2018 (z zysku roku 2017) – 3 zł na akcję.
Warto zauważyć, że pomimo zawirowań w otoczeniu biznesowym Grupa Amica prowadziła w bieżącym roku liczne działania związane z pandemią w ramach CSR. Przekazała urządzenia AGD oraz darowizny pieniężne placówkom medycznym, stacjom pogotowia ratunkowego, uniwersytetom medycznym, laboratoriom, domom pomocy społecznej, jednostkom OSP i oddziałom PCK. Amica wsparła potrzebujących również w zakresie aparatów wspomagających oddychanie, maseczek FFP2, strojów ochronnych, gogli i rękawiczek jednorazowych. Z kolei Fundacja Amicis przekazała 65 tabletów dla uczniów szkół, aby umożliwić im zdalną naukę. Łącznie skala pomocy Grupy Amica związania z pandemią koronawirusa miała dotychczas wartość około 1 mln zł.
Pozycję rynkową Grupy Amica i potencjał sprzedażowy wspierają atrakcyjne linie produktów Q-type oraz X-type. Oprócz poszukiwanej stylistyki oferują one również innowacyjne rozwiązania użytkowe oraz zostały rozbudowane o urządzenia, które do tej pory były oferowane na nielicznych rynkach. Zarówno chłodziarki do wina, jak i szuflady grzejne zapewniają klientom jeszcze większy wybór i dają nowe możliwości aranżacji kuchni. Nowe piekarniki wyróżniają się m.in. niezwykle funkcjonalnym rozwiązaniem, jakim jest OpenUp!, które pozwala na otwieranie drzwi piekarnika po jedynie dotknięciu uchwytu, np. łokciem. Z kolei BakingPro System™ podnosi jakość domowych wypieków. Wybranymi modelami można także sterować za pomocą smartfona. Płyty gazowe wyposażono w precyzyjną kontrolę płomienia FlameControl, dzięki czemu użytkownicy zyskali niespotykaną w tej kategorii produktów możliwość precyzyjnego dobrania wielkości płomienia. Nowe, wydajne okapy wyposażono w sterowanie sensorowe Touchless®, które umożliwia sterowanie za pomocą gestów bez dotykania urządzenia. Z kolei zmywarki z innowacyjnymi ramionami natryskowymi WaterSpinner, gwarantują perfekcyjne zmywanie oraz możliwość zarządzania przestrzenią dzięki rozwiązaniu MaxiSpace3.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia) oraz CDA (Wielka Brytania) i Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 70 rynkach na świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót grupy wyniósł ponad 750 mln EUR.