Grupa Amica rozpoczyna pierwszą od wielu lat kampanię ATL dla marki Fagor Electrodoméstico w Hiszpanii

internet (6)
24 maja 2021

22 maja br. Fagor Electrodoméstico, marka będąca częścią portfolio Grupy Amica, wystartowała z nową kampanią wizerunkową w Hiszpanii. Nawiązuje w niej m.in. do rosnącej popularności kobiecej piłki nożnej oraz realizacji pasji pomimo trwającej od ponad roku pandemii. Akcja promocyjna dedykowana na tamtejszy rynek obejmuje telewizję, prasę oraz działania w digitalu, w tym w mediach społecznościowych.

Bycie blisko swoich konsumentów i wspieranie ich pasji pomimo trwającej pandemii to główny przekaz, na jaki stawia w najnowszej kampanii ta niezwykle rozpoznawalna i popularna hiszpańska marka. Działania promocyjne mają także na celu zwrócenie uwagi młodszej grupy odbiorców na rozpoczętą niedawno współpracę marki z globalnym brandem piłkarskim Atlético Madryt. Po podpisaniu umowy licencyjnej przez Grupę Amica w 2019 roku, Fagor znów zagościł na półkach hiszpańskich sieci handlowych i dystrybutorów.

Fempowerment w wydaniu marki Fagor Electrodoméstico

Dotarcie z aktualną komunikacją w segmencie młodszych konsumentów oraz konsekwentne przywracanie obecności Fagor w rozważaniach zakupowych dotychczasowych grup odbiorców to zadania marki na kolejne lata. Firma będzie je realizować m.in. przez nawiązanie do rosnącego i niezwykle popularnego trendu fempowermentu w Europie, wzmacniającego wizerunek marki wspierającej i dopasowanej do codziennych realiów, które wymagają sprawnego łączenia obowiązków domowych, pasji oraz zadań związanych z pracą czy też edukacją. Elementy te przenikają się szczególnie od momentu wybuchu pandemii, także w gospodarstwach domowych Hiszpanów, co marka postanowiła wykorzystać w najnowszej kreacji ATL.

Fagor Electrodoméstico to marka szczególna w portfolio Grupy Amica. Dzięki umowie licencyjnej podpisanej pod koniec 2019 roku dostaliśmy możliwość eksploatacji brandu o bardzo podobnej rozpoznawalności i postrzeganiu wśród hiszpańskich konsumentów, z jaką mamy do czynienia w Polsce przy marce Amica. Prace nad platformą komunikacyjną oraz planem marketingowym trwały długo, obejmując m.in. pogłębione analizy badań konsumenckich oraz warsztaty z Hiszpanami, dzięki którym poznaliśmy realne postrzeganie i potrzeby ze strony końcowych użytkowników sprzętów AGD. Początkowy plan zakładał rozpoczęcie komunikacji w marcu 2020 r., jednakże pandemia opóźniła o rok i zmieniła całą platformę komunikacyjną dla marki. Wychodząc z pandemicznych realiów w Hiszpanii, mówimy głośno ¡QUÉ BIEN TENERTE CERCA!, czyli „Jak dobrze być blisko ciebie!”, podkreślając realne wsparcie sprzętów AGD w tym, co zmieniło się w funkcjonowaniu domostw w ciągu ostatniego roku  – mówi Paweł Rydz, dyrektor ds. Marketingu Grupy Amica.

Dziewczyny na boisko!

Prezentowany materiał to ukłon w stronę młodszej grupy odbiorców, a także podkreślenie profesjonalnej współpracy z globalnym brandem piłkarskim, jakim jest Atlético Madryt. W spocie widzimy młodą dziewczynkę, która z uwagi na obostrzenia nie może trenować na boisku piłkarskim, tak jak dotychczas. Jednak wraz ze wspierającym ją ojcem łączą w kuchni pasję dziewczynki i dodatkowe obowiązki domowe, wspólnie przełamując stereotypy i udowadniając, że dziewczynki mogą być świetnymi piłkarkami, zaś mężczyźni zaangażowanymi w prace domowe opiekunami.

– Rzeczywiście, projektując platformę komunikacyjną, chcieliśmy wykorzystać fenomen rosnącej popularności kobiecej piłki nożnej, stąd dokładnie przeanalizowaliśmy opcje współpracy z największymi markami hiszpańskimi w tej dyscyplinie. Wybór Atlético Madryt nie był przypadkowy. Najdłużej prowadzona sekcja żeńskiej piłki nożnej, wiele tytułów i wyróżnień na boiskach Hiszpanii, a także wpisana w DNA klubu waleczność i poświęcenie idealnie dopełniały to, co dzięki zaangażowaniu zasobów Grupy Amica chcemy zaoferować pod marką FAGOR Electrodoméstico w Hiszpanii – dodaje Paweł Rydz.

Elementami kampanii są m.in. spot reklamowy prezentowany w telewizji, online oraz mediach społecznościowych, a także dedykowane treści i kreacje w prasie. Działania potrwają do końca czerwca. Za koncept kreatywny odpowiada agencja Q&A Communications. Produkcję zrealizował dom produkcyjny Woodpecker Motion Pictures.

 


Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.

internet (6)

internet (6) (0,6 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.