W październiku 2025 roku, podczas gali SAP Innovation Awards 2025, wyróżniono firmy, które dzięki odważnym i innowacyjnym wdrożeniom technologii SAP, wyznaczają nowe standardy w swoich branżach. W gronie laureatów znalazła się Grupa Amica. Historia SAP w Amica sięga prawie 30 lat – obecnie system SAP ECC jest zastępowany systemem S/4HANA. Firma w ciągu tych trzech dekad wdrożyła, jako jedna z pierwszych na polskim rynku, wiele nowoczesnych rozwiązań SAP – w tym ostatnio SAP Field Service Management (w jednej ze spółek zależnych).
Tegoroczna edycja gali SAP Innovation Awards została zorganizowana w Krakowie pod nazwą SAP NOW AI Tour Poland. Wydarzenie poświęcone było roli technologii w budowaniu odporności organizacji, zwiększaniu efektywności i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej.
Amica – pionier cyfryzacji w Polsce
Wyróżnienie przyznano za pionierską rolę w cyfryzacji polskiego przemysłu i wieloletnie partnerstwo z SAP Polska. Od wdrożenia pierwszego systemu ERP, integrującego kluczowe procesy zarządzania w firmie, po nowoczesną platformę SAP S/4HANA, opartą na analizie danych w czasie rzeczywistym, Amica konsekwentnie inwestuje w technologie, które wspierają rozwój, optymalizują procesy i podnoszą jakość obsługi klientów. Firma była również jedną z pierwszych w Polsce, która na tak szeroką skalę wdrożyła system SAP Field Service Management – nowoczesne narzędzie do automatyzacji i koordynacji pracy zespołów serwisowych.
– Zdobycie wyróżnienia to efekt wieloletniego partnerstwa i zaufania do technologii, które od lat łączy nas z SAP Polska. Jesteśmy dumni z efektów konsekwentnej realizacji tej strategii – to najlepsze potwierdzenie, że nasza wizja znajduje odzwierciedlenie w praktyce. Dzięki takim rozwiązaniom jak SAP Field Service Management, SAP Service Cloud i SAP S/4HANA możemy skuteczniej wykorzystywać potencjał danych, automatyzować kluczowe obszary przy użyciu AI i jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów – mówi Paweł Biel Wiceprezes Zarządu Grupy Amica (Chief Customer Experience Officer) .
Innowacje w obsłudze klienta
Jednym z najważniejszych kierunków cyfrowej transformacji Amica jest doskonalenie obsługi posprzedażowej. Wdrożenie systemu SAP Field Service Management pozwoliło na pełną digitalizację procesów serwisowych – od przyjęcia zgłoszenia serwisowego po realizację naprawy przez technika i analizę danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firma może szybciej reagować na potrzeby użytkowników i zapewniać jeszcze wyższy poziom jakości obsługi.
W połączeniu z nowoczesnymi systemami SAP S/4HANA oraz SAP Service Cloud, umożliwia ono pełną integrację danych między serwisem, produkcją i logistyką – co przekłada się na efektywność działania i większą satysfakcję użytkowników. Wdrożenie SAP Field Service Management to kolejny krok w budowie zintegrowanego środowiska IT, które obejmuje cały szereg produktów SAP jak SAP S/4HANA, SAP SAC, SAP IBP, SAP Service Cloud czy SAP BTP . Dzięki nim Amica tworzy system procesów obejmujący całą działalność firmy – od produkcji po obsługę klienta końcowego. Takie podejście nie tylko zwiększa efektywność operacyjną, ale też stanowi kluczowy element długofalowej strategii transformacji całej organizacji.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z prawie 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia prawie 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie.