Amica aktualizuje strategię ESG – nowe cele do 2040 roku

Amica ESG 2025
16 grudnia 2025

Grupa Amica ogłasza aktualizację swojej strategii ESG, odpowiadając na zmieniające się uwarunkowania rynkowe oraz wyniki zaktualizowanej analizy podwójnej istotności. To kluczowy krok dla firmy, ponieważ zrównoważony rozwój i odpowiedzialność wobec ludzi, środowiska i rynku stanowią fundament naszej długoterminowej konkurencyjności i odporności na wyzwania przyszłości. Nowa strategia obejmuje perspektywę krótką, średnią i długoterminową – aż do roku 2040 – i wzmacnia długofalowy kierunek rozwoju firmy, integrując odpowiedzialność wobec ludzi, środowiska i rynku z celami biznesowymi.

Strategia opiera się na trzech filarach:

E: Środowisko: Odpowiedzialna produkcja i środowisko

Amica intensyfikuje działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zwiększenia efektywności energetycznej oraz optymalizacji opakowań. Firma rozwija inicjatywy związane z gospodarką o obiegu zamkniętym i projektowaniem produktów z myślą o wydłużeniu ich cyklu życia.

S: Społeczeństwo: Amica Dla Ludzi

Grupa stawia na budowanie środowiska pracy opartego na szacunku, różnorodności i rozwoju kompetencji. Wzmacnia zaangażowanie społeczne poprzez działalność Fundacji Amicis, promuje równość wynagrodzeń i koncentruje się na bezpieczeństwie produktów, jakości usług oraz monitorowaniu satysfakcji klientów (NPS).

G: Ład korporacyjny: Odporność i odpowiedzialność

Amica podnosi standardy etyki, transparentności i zgodności, rozwija systemy zarządzania ryzykiem i przeciwdziałania nadużyciom. Firma wprowadza jasne kryteria w relacjach z partnerami, opierając współpracę na przejrzystych i uczciwych zasadach.

- Aktualizacja strategii ESG to wyraz naszej odpowiedzialności wobec ludzi, środowiska i rynku. Wyznaczamy ambitne cele do 2040 roku, które wspierają konkurencyjność i zrównoważony rozwój Grupy Amica – podkreśla Anna Hofman – Szydłowska, Corporate Governance&Regulatory Affairs Director.


Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z prawie 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia prawie 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie.

Amica

Amica (0,5 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.