Projekt sponsoringowy dla hiszpańskiej marki Fagor z Grupy Amica zdobył drugie miejsce w kategorii Debiut sponsoringowy 2021 roku, w prestiżowym konkursie Sport Biznes Polska. Stowarzyszenie przyznaje nagrody markom, które w innowacyjny i odważny sposób łączą biznes ze sponsorowaniem drużyn i sportowców indywidualnych. Nagroda dla Grupy Amica to efekt rozpoczęcia współpracy marki Fagor z żeńskimi klubami piłkarskimi: Atletico Madryt i Olympique Lyon.
Nagrody zostały wręczone 15 marca 2022 r., podczas gali wieńczącej kongres Sport Biznes Polska. Jury konkursu doceniło Grupę Amica za dopasowanie kanałów komunikacji przez sport do charakteru działalności firmy oraz wyróżniający styl na tle rynku i branży.
Grupa Amica od lat angażuje się w działania sponsoringowe drużyn sportowych. Mając na uwadze rosną popularność żeńskiego futbolu, za pośrednictwem marki Fagor od marca 2021 roku wspiera piłkarki Atletico Madryt, a w lipcu tego samego roku rozpoczęła współpracę z żeńską drużyną Olympique Lyon. Fagor to jedna z marek, pod którymi Grupa Amica oferuje swój sprzęt na rynku hiszpańskim i francuskim.
Umowa sponsoringowa z Atletico Madryt obowiązuje do zakończenia sezonu 2023-2024. Logotyp Fagor jest eksponowany m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej, rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, Pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Identyfikacja marki pojawia się również w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Marka sponsora jest wykorzystywana także w wywiadach oraz podczas sesji zdjęciowych piłkarek. Również do zakończenia sezonu 2023-2024 obowiązuje obecna umowa Fagor z Olympique Lyon. Zakres współpracy również obejmuje ekspozycję logotypu podczas spotkań ligowych i pucharowych, w przestrzeni stadionu oraz podczas wywiadów, sesji zdjęciowych oraz w klubowych kanałach komunikacji online.
- Wsparcie sponsoringowe Atletico Madryt i Olympique Lyon niesie ze sobą olbrzymi potencjał komunikacyjny. Wiemy, jak ogromną siłę ma rosnący megatrend fempowermentu i chcemy go wspierać. Podejmowane przez Grupę Amica współprace wpisują się w dotychczasowe działania wizerunkowe związane z marką Fagor i otwierają przed nami wiele nowych możliwości dotarcia do konsumentów na rynkach w Europie Zachodniej – podkreśla Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy.
Wsparcie marki Fagor dla żeńskiej piłki nożnej jest efektem pogłębionych analiz, które potwierdziły ogromną popularność żeńskiego futbolu w krajach Europy Zachodniej. Sukcesy piłkarek przyciągają na stadiony rosnące rzesze fanów. Do Atletico Madryt należy dotychczasowy rekord frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej – 60 739 widzów na meczu z piłkarkami FC Barcelona. Na najciekawsze mecze zawodniczek Olympique Lyon regularnie przychodzi ok. 35 tys. kibiców.
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 5 milionów urządzeń rocznie.